Avatar billede viuf Juniormester
23. april 2010 - 06:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ang. D-Link DIR-655 og 3 mobilt bredbånd

Hej

Kan jeg bruge et 3 mobilt modem til usb-porten på D-Link DIR-655 og så være på nettet ?
Eller er 3´s egen router ( B260a wlan ) lige så god ( hastighed + rækkevide ) ?
23. april 2010 - 06:29 #1
... der skal jo noget software (=PC) til at styre 'dimsen' ! Så det vil jeg ikke mene at kunne lade sig gøre i det hele taget ...
23. april 2010 - 06:30 #2
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/viuf (Dem der ikke er grønne) ???

(Så se bort fra mit indlæg #1 - du vender jo ikke tilbage alligevel...)
Avatar billede riversen Nybegynder
23. april 2010 - 07:06 #3
#0: Du skal have en router du kan putte simkortet direkte i.
Avatar billede osdata Nybegynder
23. april 2010 - 08:10 #4
Du kan ikke med DIR-655, men der findes andre routere der kan gøre som du ønsker.

Mvh

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede Jensen DK Novice
23. april 2010 - 12:38 #5
larry! det er nok den groveste med uafsluttede spørgsmål som jeg har set på Eksperten.dk opgav at tælle dem.
Avatar billede viuf Juniormester
24. april 2010 - 08:39 #6
Hvilke routere?
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
25. april 2010 - 21:55 #7
Tjek 4g mobilt bredbånd, der er en guide og en prisoversigt over masser af 3G routere.

Det hedder en 3g router, det du skal have fat i og den du selv nævner fra 3 er udmærket, men bedst med ekstra antenne ekstra udstyr)

men læs lidt her:

http://www.4gmobiltbredbaand.dk

så er du godt på vej.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
25. april 2010 - 21:57 #8
Glemte da lige den nye guide, som jeg lige har lavet i dag.

http://www.usbrouter.dk

Den er lidt mere fyldestgørende mht det grafiske.
Avatar billede viuf Juniormester
26. april 2010 - 09:02 #9
TAK bredbaandmobilt

Fin side du linkede til.

Du skal have mine point, skriver du et svar.

PS har du prøvet Edimax - 3G-6200n 3G Broadband Router ??
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
26. april 2010 - 14:39 #10
Nej, jeg har ikke prøvet Edimaxen.
Avatar billede viuf Juniormester
26. april 2010 - 15:27 #11
Ok
Kan se at mange af routerne ikke understøtter/kompatibel med de modems 3 sælger nu :(
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
26. april 2010 - 20:46 #12
Viuf#

Hvor ser du det hende? Det synes jeg da ikke, jeg er stødt på.
Avatar billede viuf Juniormester
26. april 2010 - 21:03 #13
Se f.eks edimax´s hjemmeside og compatibelliste og der understøtter den ikke 3 modemer.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
27. april 2010 - 17:33 #14
Oversigten er for firmware version 2.08v, der er udkommet en ny version 2.09.

Om den så understøtter Huawei E122 er jeg ikke klar over.

Men hvis du virkelig gerne vil have den Edimax, så må du jo trække i arbejdsbukserne og surfe google tyndt.
Avatar billede viuf Juniormester
02. september 2010 - 06:50 #15
lukket