Avatar billede ghost1026 Nybegynder
26. april 2010 - 16:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sharepoint 2007 webservice rettigheder

Hej

Jeg har skrevet en webservice som jeg så kalder fra sharepoint af.
Jeg har behov for at jeg kan kalde min service med min normale bruger og så sørger servicen (hvis altså jeg er på samme farm) for at udføre en opgave med admin rights.
Jeg vil helst at jeg ik nogen steder skal vælge en admin bruger med brugernavn og pw , men at den kan bruge system accounten , der vil have rettigheder til alt. Nogen der har nogle erfaringer med dette - ik rigtigt til at finde noget på google.

gir gerne en masse dejlige point for lidt hjælp her :)
Avatar billede flashit Nybegynder
27. april 2010 - 23:22 #1
Er ikke helt sikker på hvad du mener. Måske jeg bare er for træt :-)

Men hvis du vil køre kode i sharepoint med admin rettigheder, uden at den bruger det er logget på har admin rettigheder, så kan du benytte RunWithElevatedPrivileges.

SPSecurity.RunWithElevatedPrivileges(
  delegate() {

    // kode der skal køres med admin rettigheder.
    // HUSK at du skal "newe" dine objekter op her

  }
);

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/microsoft.sharepoint.spsecurity.runwithelevatedprivileges.aspx
Avatar billede ghost1026 Nybegynder
28. april 2010 - 09:35 #2
Hej

Dette virker netop ikke og derfor måtte jeg finde en anden løsning på problemet.. efter at have kigget nok 100 forskellige websider igennem faldt jeg over noget der kunne bruges - og er meget effektivt :)

Add following namespaces at the top in your form:

Microsoft.SharePoint
Microsoft.SharePoint.Security
System.Security.Permissions

Add following code just before calling your web service

SharePointPermission perm = new SharePointPermission(PermissionState.Unrestricted);
perm.Assert();

//Your web service code goes here

perm.Deny();