Avatar billede flso Novice
26. april 2010 - 21:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

manglende Netværksforbindelse til HDX1000 efter ekstra switch er tilsluttet.

Hej Forum

Har brug for jeres hjælp, da netværket til min medieafspiller ikke virker efter en ekstra switch er indsat..

Lidt om mit setup:
Gateway via D-link router DIR-615
IHC Net dataswitch (ben 1+2+3+6 data)100mb/s
Dette setup har kørt upåklageligt, men nu har sønnen købt en ps3, som også skulle på nettet.
Derfor er denne switch købt til at sætte ved tvmøblet i stuen:
https://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=490245
Det er en 5 ports 10/100 switch, som sættes foran ps3én og HDXén

PS3 går fint på nettet, linkportene lyser fint på den indkomne port og udgående port til PS3én.

Når jeg sætter HDXén til blinker porten mega hurtigt, og den kommer ikke på nettet. Tager jeg internetforbindelsen ud af switchen og direkte i HDXén, er alt ok. HDXén er blevet opdateret til seneste firmware.

HDXén har fast ip, 192.168.1.48, og PS3én er sat op til automatisk IP.

Patchkabler mv er forsøgt skiftet med utp og stp kabler. Forstår ikke hvorfor porten på switchen blinker så hurtigt konstant når HDXén sættes til switchen, og hvorfor internettet ikke kommer over til HDXén

Gode råd modtages.

Mvh.

Flemming
Avatar billede Nereos Nybegynder
28. april 2010 - 09:50 #1
Bare lige for at forstå dig ret;
Det er:
D-Link Router, Lan port -(RJ45)- IHC Net dataswitch -(RJ45)- Ny Switch i Stuen -(RJ45)- PS3,HDX ?
Avatar billede Nereos Nybegynder
28. april 2010 - 09:51 #2
Prøv evt. at sætte HDX til DHCP.
Hvis du gerne vil have HDX'en til at have en IP adresse du kender kan du lave DHCP reservation på routeren (det kan de fleste routere i hvert fald)
Avatar billede flso Novice
28. april 2010 - 17:43 #3
Hej Nereos
Tak for forslag. I går aftes prøvede jeg med en gammel "dum" switch, og der virkede netforbindelsen uden problemer til både HDX og PS3. Herefter checkede jeg på HDX hjemmeside, og der var en softwareopdatering, som jeg installerede på HDXén, og derefter virkede min nyindkøbte switch til både HDX og PS3..
Lukker tråd.

Mvh.

Flemming
Avatar billede flso Novice
02. oktober 2010 - 09:53 #4
Problemet er løst ved at købe en ældre switch, de nye virkede ikke på dette setup. Hvordan lukkes tråden ??
02. oktober 2010 - 10:13 #5
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

NB: Som standard skal du ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...