Avatar billede strcoder Nybegynder
28. april 2010 - 09:43 Der er 3 kommentarer

Global IP opsætning

Jeg har købt systemet DirectAdmin, som er et webbaseret server / isp løsning til styring af webhoteller, i stil med cpanel og webmin.

Jeg skal i den forbindelse opsætte en global ip på min maskine, jeg har købt mig nogle globale ip'er og er klar, men jeg har ikke en ide om hvordan det skal gøres.

Min opsætning er.
ISP Telenor.
Zyxel router --> D-Link router --> FreeBSD 7.4 (I386)

Jeg forventer at det er noget i retning af at der skal åbnes igennem begge routere, og så skal ip-adressen opsættes i netværks konfigurationen på netkortet på serveren?

Håber jeg kan få noget hjælp, jeg er virkelig en noobie her, jeg har pillet ved Linux i en del år, men ikke Unix, og ikke andet end NAT på routere :)
Avatar billede strcoder Nybegynder
28. april 2010 - 09:44 #1
Her er forresten svaret fra DirectAdmin support:

-----------------------------
Hello,

I logged into the machine but I don't see an external IP.. DA needs an external IP bound to the ethernet device or the install won't work

Mark
-----------------------------
Avatar billede strcoder Nybegynder
28. april 2010 - 11:18 #2
Har fundet frem til at opsætningen til den første router (Zyxel), som er den router djeg har fået fra min ISP, bliver sat op automatisk ved en generel nulstilling af routeren, og et besøg på deres intranet opsætningsside.

Min server bliver så den eneste maskine der kan komme på nettet via. det abonnement.

Jeg må så opsætte en dhcp service på min server så jeg kan få mine workstations på igen.

Jeg mangler så bare at finde ud af hvordan jeg opsætter ip-adressen på serveren, men hvis det er på samme måde som det var med den lokale ip-adresse skulle det være til at finde ud af.

Tips er velkomne:)
Avatar billede strcoder Nybegynder
12. maj 2010 - 09:15 #3
Lukker.