Avatar billede serene Nybegynder
01. maj 2010 - 10:42 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

kortlæser i Acer Aspire M7720

hej
min Acer Aspire M7720 kan ikke læse flash kort?
i kortlæseren er der også usb stik og det virker.
det er et problem jeg også havde på min gamle Acer, jeg kan se at kortlæseren virker i enhedshåntering.
det er en Hitachi HDT721010SLA360
vh Bo
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2010 - 10:52 #1
Og du er sikker på at det ikke er kortet der er defekt?
Hvad gjorde du med din gamle Acer?
Avatar billede serene Nybegynder
01. maj 2010 - 11:53 #2
ja, jeg har prøvet sd og cf kort
på den gamle vendte det tilbage igen.
Avatar billede heibergg Nybegynder
01. maj 2010 - 12:23 #3
Du kan finde chipset driveren her. Prøv at geninstallere den.
http://support.acer.com/us/en/drivers_download.aspx
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2010 - 12:27 #4
Enig i #3
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2010 - 12:33 #5
Avatar billede heibergg Nybegynder
01. maj 2010 - 12:35 #6
Måske skal jeg lige nævne, at USB kører fordi driveren klares af windows, mens driveren til kortlæseren skal installeres.
Men se lige efter i "Diskhåndtering" om kortlæseren står der UDEN drevbogstav. Gør den det, så højreklik på den og giv den et.
Avatar billede serene Nybegynder
01. maj 2010 - 13:25 #7
nej det er ikke harddisken men kortlæseren jeg henviser til.
Avatar billede serene Nybegynder
01. maj 2010 - 13:49 #8
hej igen jeg har installeret cardreader northstar og
chipset intell driverne men jeg kan ikke se kortlæseren i diskhåndtering og den virker stadig ikke?
vh Bo
nej det er ikke harddisken jeg henviser til kortlæseren er en Hitashi
Avatar billede heibergg Nybegynder
01. maj 2010 - 13:52 #9
Hvad står der om den i Enhedshåndtering?
Avatar billede serene Nybegynder
01. maj 2010 - 14:03 #10
kun at det er en hitachi
i diskenheder står der intet
driveren er en windows driver fra 2006
i detaljer står der egenskab : der er  ikke valgt noget.
værdi :diskdrev
Avatar billede serene Nybegynder
01. maj 2010 - 14:04 #11
Hitachi HDT721010SLA360
det er vist  kortlæseren
Avatar billede heibergg Nybegynder
01. maj 2010 - 14:12 #12
Nej det er da din harddisk. Se under Diskdrev.

Jeg tænkte mere på, om der stod "Iorden" og om du har prøvet fejlfinding (Får man nu sjældens nytte af) og om du har prøvet, at lade windows finde en driver over nettet.
Avatar billede heibergg Nybegynder
01. maj 2010 - 14:20 #13
Jeg har selv lige købt denne lille fyr: Acer stationær X3810 E3300/4 med windows 7/64. Mine vigtige programmer komme ikke køre på 64 bit, så jeg formaterede hele harddisken, og lagde windowsXP-pro ind i stedet. Derefter lagde jeg alle driverne (fra nettet) ind igen, og alt kører fint, også kortlæseren, den skal ikke have en ekstra driver.
Avatar billede heibergg Nybegynder
01. maj 2010 - 14:37 #14
Vær opmærksom på, at i Diskhåndtering står der IKKE kortlæser, men bare "Flytbar disk"
Avatar billede serene Nybegynder
01. maj 2010 - 15:45 #15
nej, jeg kan ikke se nogen flytbar disk i diiskhåndtering.
Avatar billede heibergg Nybegynder
01. maj 2010 - 16:40 #16
Prøv at se under Kontrolpanel "Tilføj hardware"
Der er muligvis noget galt med den kortlæser. Har den virket før?
Avatar billede serene Nybegynder
01. maj 2010 - 17:17 #17
ja, den har virket.
Avatar billede serene Nybegynder
03. maj 2010 - 15:33 #18
hej igen og tak for hjæpen, nu har jeg lige talt med acer support og han sagde at jeg skulle formatere pcen, lidt drastisk synes jeg, alternativet er at sende den til Hamborg til reparation og det har jeg prøvet efter 3 mndr var den stadig ikke kommet retur og jeg fik en ny, men mistede jo alt der var på den.Den havde den samme fejl og det er da mærkeligt hvis det kun er de 2 acer jeg har haft der har den fejl
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2010 - 15:59 #19
Husk at tage backup før du formaterer.
Avatar billede heibergg Nybegynder
03. maj 2010 - 16:11 #20
Formatere HDD fordi kortlæsen ikke fungere mere??? Det lyder helt absurt. Det er da ganske enkelt; hvis det er en software fejl, kan det rettes; hvis det er en hardware fejl, vil den selvfølgelig bestå uanset hvor meget man formaterer. Jeg tror det er en hardware fejl, fordi kortlæsere ikke kræver specielle driver. Min Acer kortlæser fungere fint (endnu) og jeg har lige prøvet at tilslutte en lille fiks kortlæser, som sættes til USB. Den blev straks fundet og fungere som den skal. Det burde da være muligt at sætte en ny kortlæser i her i danmark. Der går formodentlig et kabel fra kortlæser til bundkort, du kan se om det sidder rigtigt fast, og eventuelt forny det, men det er vel så også det eneste du kan gøre.
Jeg vil ikke råde dig til at formatere HDD, det tror jeg bliver stort arbejde for ingenting desværre.
Hvis du ikke vil sende computeren til Hamburg, kan du måske forsone dig med en lille USB kortlæser? Selv om det selvfølgelig er for dårligt af Acer.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2010 - 16:28 #21
Ja jeg må give heibergg ret.
Har du forsøgt at fjerne kortlæser i enhedshåndtering, og lade Windows finde den igen?
Avatar billede serene Nybegynder
03. maj 2010 - 16:46 #22
ja, jeg har forsøgt at fjerne den.
det er rigtigt jeg må nok købe en kortlæser.
jeg lukker nu, hvordan kan jeg dele point mellem jer.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2010 - 16:53 #23
Jeg lægger svar her, som du kan acceptere.

NB!!! Vent med at lukke til alle har lagt svar, eller givet besked om det.

Så sætter du tjektegn i alle svar og point deles mellem os.
Avatar billede heibergg Nybegynder
03. maj 2010 - 17:01 #24
Ditto:)