Avatar billede jelzin101 Praktikant
20. juli 2001 - 19:41 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

setup af iis ????¿¿¿??? smtp + ftp

jeg har lige installeret IIS (den der følger med win. 2k) og fået www delen til at fungere, dog er der en smule problemer ang. ftp delen -den accepterer ikke guest som brugernavn (hvilket den burde da jeg har husket at enable den konto og der ikke er noget kodeord på.)

+
smtp ???
hvordan sætter jeg det op ?? med accounts osv. (og der er brug for en meeeegeeet grundig forklaring)
:)
Avatar billede rapperand Nybegynder
20. juli 2001 - 19:43 #1
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juli 2001 - 19:56 #2
Så vidt jeg husker vil din pc være åben som en ladeport for hackere, har du installeret SP2 og hentet de patches der skal lukke hullerne.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
20. juli 2001 - 19:58 #3
ja jeg har sp2 og er ved at hente patches fra ms.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juli 2001 - 19:58 #4
Du kan teste den ved at hente noget der hedder Patchwork:

http://www.cisecurity.org/patchwork.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juli 2001 - 19:59 #5
Den fortæller dig om dit system er tæt efterhånden som du får patches hjem og installeret dem!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
20. juli 2001 - 20:00 #6
ok men hvordan får jeg den guest account til at virke og hvordan sætter jeg smtp op (så jeg kan sende og modtage mail)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
20. juli 2001 - 20:02 #7
patchwork siger at:  IIS is updated and SAFE for Internet use.

Avatar billede djeclemen Nybegynder
20. juli 2001 - 20:06 #8
Hvordan opdatere i IIS og Patches

bruger i Microsoft Windows Update??
Avatar billede jelzin101 Praktikant
20. juli 2001 - 20:07 #9
djc>> ja
Avatar billede jelzin101 Praktikant
20. juli 2001 - 20:22 #10
ok nye problemer nu gider den l****** iis ikke engang starte \"!!!!!\"!\"!\"#

eventlog :The FTP Publishing Service service hung on starting.
The Simple Mail Transport Protocol (SMTP) service hung on starting.
The World Wide Web Publishing Service service hung on starting.

argh!!!!!!

hjælp en eller anden!!
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2001 - 20:36 #11
jelzin>>< havde samme problem med at den ikke ville starte. prøv og kig her http://www.eksperten.dk/spm/90822
Avatar billede jelzin101 Praktikant
20. juli 2001 - 20:51 #12
sp>> ok jeg prøver lige.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
20. juli 2001 - 21:41 #13
space takker det virkede (jeg ved ikke hvorfor det er 4 gang jeg har geninstalleret den, men pludselig var den der)

men jeg ved stadigvæk ikke hvordan jeg sætter accounts op i smtp ?????
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
21. juli 2001 - 11:18 #14
Nej for det kan du ikke du skal bruge en Exchange server eller ligende. SMTP lægger kun en fil som .mail i det dir. du har sat den op til.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
21. juli 2001 - 23:09 #15
mr>> ok men jeg kan vel sende filer(mails) fra den?
og hvis Hvordan ????
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
22. juli 2001 - 12:33 #16
Du kan ikke sende mail den kører kun som ren SMTP server du skal have et program der kan snakke med serveren
Avatar billede jelzin101 Praktikant
22. juli 2001 - 13:10 #17
ja men kan man via f.eks. outlook exp.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 13:19 #18
I outlook skal man ind i konti og sætte sin udbyder op, f.eks vip.cybercity.dk eller hvad nu ens udbyder kan være!
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
22. juli 2001 - 13:23 #19
Ja, du kan give SMTP serveren et Host Header Name eks. mail.ditdomæne.dk
Avatar billede jelzin101 Praktikant
22. juli 2001 - 13:37 #20
ok det vil sige at jeg som account i outlook skal bruge : mail.localhost          (hvad med dk) og hvad med password ????
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
22. juli 2001 - 13:46 #21
i properties for dit mail domain kan du indstille Access Control klik her på Authentication... Her kan du vælge om de skal være anonym adgang eller ej. Hvis ikke bruger den Windows bruger databasen
Avatar billede jelzin101 Praktikant
22. juli 2001 - 13:52 #22
ok nu kan jeg kontakte den via telnet....
men hvad så med at sende >> skal jeg i outlook sende til \"localhost\" eller \"mail.localhost\" eller skal der et eller andet .dk eller andet på ??
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
22. juli 2001 - 13:57 #23
Hvis du har en fast IP så prøv i første omgang med den
Avatar billede jelzin101 Praktikant
22. juli 2001 - 14:03 #24
>>problemet er at jeg er på et bynet, hvor de har sat det op så vi kun har interne ip\'er
Avatar billede jelzin101 Praktikant
22. juli 2001 - 14:05 #25
ok nu får jeg flg. fejl fra outlook når jeg prøver på at sende:

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was \'nirvana105@hotmail.com\'. Subject \'test2\', Account: \'Localhost\', Server: \'localhost\', Protocol: SMTP, Server Response: \'550 5.7.1 Unable to relay for nirvana105@hotmail.com\', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
22. juli 2001 - 14:12 #26
De fleste udbydere har en SMTP Relay server.
ved du hvilken udbyder der hoster jeres forbindelse
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 14:12 #27
Det kan være at makse har et svar på det problem, han plejer at kunne henvise til noget der kan bruges!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
22. juli 2001 - 14:15 #28
det er sonofon der hoster.