Avatar billede dj-hupi Nybegynder
07. maj 2010 - 20:44 Der er 4 kommentarer

mod_rewrite problem

Hejsa,

Jeg har problemer med min .htaccess den effekturere ikke hvad jeg beder den om. Der sker ingenting når jeg ser på min show.php?id=12 fx.

Min Virtualhost sådan:
<VirtualHost *:80>
DocumentRoot /var/sites/xxx.dk/test
ServerName dev.xxx.dk

RewriteLog "/etc/apache2/rewrite.log"
RewriteLogLevel 9

      <Directory /var/sites/akvarieviden.dk/test/>
                Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
                AllowOverride All
                Order allow,deny
                allow from all
        </Directory>
</VirtualHost>

Min .htaccess ser sådan her ud:
RewriteEngine on
RewriteRule ^show/([0-9]+)$ /show.php?id=$1

I min RewriteLog ser det sådan her ud:
X.X.X.X - - [07/May/2010:20:38:51 +0200] [www.xxx.dk/sid#217f18c0][rid#21a0cf98/initial] (3) [perdir /var/sites/xxx.dk/test/fisk/] strip per-dir prefix: /var/sites/xxx.dk/test/fisk/show.php -> show.php
X.X.X.X - - [07/May/2010:20:38:51 +0200] [www.xxx.dk/sid#217f18c0][rid#21a0cf98/initial] (3) [perdir /var/sites/xxx.dk/test/fisk/] applying pattern '^show/([0-9]+)$' to uri 'show.php'
X.X.X.X - - [07/May/2010:20:38:51 +0200] [www.xxx.dk/sid#217f18c0][rid#21a0cf98/initial] (1) [perdir /var/sites/xxx.dk/test/fisk/] pass through /var/sites/xxx.dk/test/fisk/show.php
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. maj 2010 - 14:37 #1
Tror bare din regel skal være sådan her.
RewriteRule ^([0-9]+)$ /show.php?id=$1

medmindre du at www stien ser sådanne her ud

http://example.com/show/show.php?id=12

Har du show.php flg. kode

echo $_GET['id]
?
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. maj 2010 - 14:38 #2
Ah, bare glem det, ved sku ikke helt hvad der er galt er ikke lige mod_rewrite rules ekspert.
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
08. maj 2010 - 14:45 #3
Jeg har prøvet nu og den siger det samme .. Lidt underligt..

Min www sti ser sådan herud: www.domæne.dk/fisk/show.php?id=2666

Egentlig ville jeg gerne have den til at se sådan her ud:
www.domæne.dk/fisk/fiskenavnet-2666
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
01. november 2011 - 10:17 #4
Hej Lasse,

Sorry for det sene svar - jeg har fået det fixet i tidernes morgen.
Er du flink at lave et svar.

Mvh. Ras