Avatar billede 29720689 Nybegynder
10. maj 2010 - 12:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se min eksterne HDD?

Jeg kan pluseligt ikke se min Wstern Digital HDD (ekstern) når jeg tilslutter den til min cpu?

Den lyser og 'snurre' fint når den tilsluttes, men fremkommer altså ikke under denne computer?

Nogle som kan hjælpe mig med at gøre den synlig igen :-/ Ligger selvfølgelig en del vigtige ting på sådan en sag.

På forhånd tak
Avatar billede mrtoy Praktikant
10. maj 2010 - 12:56 #1
må helle lige følge med i den tråd her

har os en jeg ikke se
Avatar billede poko1 Ekspert
10. maj 2010 - 13:00 #2
Dit styresystem? det er lig som lit lettere at hjælpe hvis man kender det.Ps. undskyld jeg spørger hvor er stikket i CPUén lol
Avatar billede 29720689 Nybegynder
10. maj 2010 - 13:12 #3
Jep du har en pointe... Sidder med XP lige nu, men HDD er oftes tilsluttet en Mac. Har dog af den grund sagens kunne se HDDén når jeg smed den i en Windows PC.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. maj 2010 - 13:28 #4
Kan du se den i enhedshåndteringen eller dismanageren er den tildelt et drevbogstav og er den aktiv
Avatar billede 29720689 Nybegynder
10. maj 2010 - 14:47 #5
Hej...

Den kan ses inden i enhedshåndteringen, men den er der IKKE når man klikker denne computer?
Avatar billede poko1 Ekspert
10. maj 2010 - 14:54 #6
Højre klik på den opdater driver men du skal også gå i dismanageren og se om den har et drebogstav ellers tildel et
Avatar billede poko1 Ekspert
10. maj 2010 - 15:19 #7
"dismanageren" kal være diskmanageren
Avatar billede 29720689 Nybegynder
10. maj 2010 - 15:59 #8
Hvor finder jeg diskmanageren?
Avatar billede poko1 Ekspert
10. maj 2010 - 16:07 #9
Du går ind i kontrolpanel administrator og diskhåndtering her kan du see de forskellige drev Hdd DVD osv.hvis der ikke er noget drevbogstav højreklik på enheden tryk på tildel drevbogstav og sti der er en ting mere der kan ske hvis der er tilsluttet mange USB enheder skal man nogle gange bruge et kabel med 2 tilslutninger i den ene ende
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
11. maj 2010 - 03:05 #10
Så rydder vi lige op.

USB med 2 stik i den ene ende er til USB 1.1 som leverer mindre strøm end USB 2.0 - Så for at HDD for den samme "rigtige" mængde strøm i USB 1.1 sætter man et ekstra stik i USB

For at finde DiskHåndteringen, tryk da på:
Start -> Kontrolpanel

Ved "Windows XP visning" af kontrolpanelet, gå da ind på:
Ydelse og vedligeholdelse
Ellers spring denne over

Vælg nu:
Administration -> Computeradministration

Herinde kan du under Lager -> Diskhåndtering se dine diske

Findes din HDD der? Og har den tildelt drev?
Avatar billede 29720689 Nybegynder
11. maj 2010 - 09:09 #11
Tak for svar og hjælp. Det hjalp at tildele den et bogstav.

Nogle store indveninger hvis jeg sender pointene i retning af poko1?

Endnu engang tak og god dag.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. maj 2010 - 09:15 #12
Ingen indvendinger her fra :-)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
12. maj 2010 - 17:23 #13
Fint for mig :)
Avatar billede wikie Nybegynder
07. juni 2013 - 11:31 #14
jeg har noget af det samme problem. dog kan jeg ikke se min hardisk inde i diskhåndtering.
som 29720689 så snorre den fint rundt og køre stabilt. men det er som om der ikke en nogen kontakt med den.

jeg har prøvet at skifte stik panelet ud med et andet jeg ved der virker men uden held. har du en ide om hvad der kunne være galt ?
Avatar billede Hipflex Novice
04. oktober 2016 - 14:27 #15
jeg har samme problem med at min eksterne heller ikke er til at finde inde i diskhåndteringen.....
den snurre og lyser men det er som om at computeren slet ikke opfanger den..

alt dette startede efter at jeg fik sat et ekstra SATA drev i min computer, kan dette have nogen indflydelse????