Avatar billede killstun Nybegynder
15. maj 2010 - 15:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Replace indtil tegn er fundet

Jeg har fx følgende streng:

<ItemQuantity state="Ok" confidence="95">1.800

Jeg vil gerne have følgende ud i stedet:

<ItemQuantity>1.800

Dvs. finder jeg ordet "ItemQuantity", vil jeg gerne lave en replace indtil jeg støder på tegnet ">". Værdier af state og confidence kan variere, dvs. ikke statiske værdier på 2 tegn.

Hvorledes kan jeg gøre dette?
Avatar billede janmanden Nybegynder
15. maj 2010 - 15:56 #1
Du kunne lave et RegExp.. og bruge den til at lave en replace.  men hvilket scripsprog anvender du? php, asp, javascript, andet?
Avatar billede killstun Nybegynder
15. maj 2010 - 16:06 #2
Jeg anvender VBScript. Har dog ikke prøvet Regular expression før...
Avatar billede w13 Novice
15. maj 2010 - 16:07 #3
Er det VBScript? Hvis strengen altid begynder med <ItemQuantity så behøver du vel ikke hentedet ud.

Måske noget i stil med (pseudo-kode):

Streng = '<ItemQuantity state="Ok" confidense="95">1.800'

Streng = '<ItemQuantity>' & Right( Streng, InStr( Streng, '>' ) )

RegExp ville dog nok være en endnu bedre løsning, men der er jeg ikke så stærk.
Avatar billede killstun Nybegynder
15. maj 2010 - 16:17 #4
Ovenstående pseudo er hvad jeg gerne vil, men i praksis aner jeg ikke hvordan...
Avatar billede w13 Novice
15. maj 2010 - 16:25 #5
Har du afprøvet den? :)
Avatar billede janmanden Nybegynder
15. maj 2010 - 16:32 #6
RegExp ville se ud som:

myItems = "<ItemQuantity state="Ok" confidence="95">1.800..."

find_pattern = "(<ItemQuantity [\w|\s|\.|\,|\:|\;|\%|\'|\""|\-|\_|\\|\/|\*|\³|\²|\½|\§\!|\#|\¤|\%|\&|\/|\(|\)|\=|\?|\+|\@|\£|\$]*>)"
replace_string = "<ItemQuantity>"

Set item_exp = New RegExp
item_exp.Pattern = find_pattern
item_exp.IgnoreCase = True
item_exp.Global = True
item_exp.Multiline = False
result = item_exp.Replace(myItems, replace_string)
Set item_exp = Nothing
Avatar billede killstun Nybegynder
15. maj 2010 - 16:41 #7
Super. Tusind tak for fyldigt svar janmanden.