Avatar billede draeber Nybegynder
20. maj 2010 - 15:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

system til at holde styr på IT-udstyr

Hej

Jeg søger et system til at holde styr på min virksomheds IT-ressourcer.
Det skal kunne bruges til at registrere serienumre, købsdatoer, m.v. på primært vores PC'er og laptops.
Det må også meget gerne kunne registrere, hvis en maskine er til reparation, ikke mindst således at man kan se, hvis en maskine ofte er til rep.

Det skal helst være gratis (gerne opensource), eller være billigt.
Allerhelst online!

Er der nogen, som kender et fornuftigt system til dette formål?
Avatar billede js_delphi Nybegynder
20. maj 2010 - 16:56 #1
Excel??
Avatar billede draeber Nybegynder
22. maj 2010 - 20:39 #2
Det skulle helst være databasestyret, så man enkelt kan lave knapper til søgninger. F.eks. PC'er til rep, aktive enheder, udgåede enheder o.s.v.
Avatar billede js_delphi Nybegynder
23. maj 2010 - 14:53 #3
Det kan man vel ogsaa i Ecxel med f.eks. UserForm.
Avatar billede draeber Nybegynder
27. maj 2010 - 20:10 #4
nu kender jeg så ikke til UserForm.... Vi bruger forresten heller ikke MS Office, men OpenOffice...
Avatar billede draeber Nybegynder
31. maj 2010 - 15:57 #5
jeg tror det ender med at jeg programmer et simpelt system selv, som opfylder kravene...
Avatar billede draeber Nybegynder
10. juli 2013 - 08:44 #6
endte med at lave et system selv i PHP/mySQL