Avatar billede bsr0809 Nybegynder
21. maj 2010 - 20:38 Der er 1 kommentar

Paperjam / statisk elektricitet.

Hej alle eksperter.
Vi har et lille problem der hvor jeg arbejder. Vi er igang med at printe en masse print på 190 grams glossy papir, problemet er at printeren bliver ved med at stoppe med fejl om at den ikke kan fremføre papiret.

Vi har 3 gange haft en tekniker på printeren som her sidste gang måtte konkludere at det ikke var printeren men papiret den var gal med.

Hans påstand er at der er for meget statisk elektricitet i papiret hvilket medfører at arkene klæber til hinanden. Dette er på trods af at vi flittigt lufter og vrider papiret før det ligges i, men lige meget hjælper det.

Er der en her som har oplevet samme problemer og eventuelt har fundet en løsning på problemet? Et alternativ er at skifte papir type, men da vi lige har fået 60.000 ark hjem vil vi helst ikke benytte denne løsning.

Vi har nu lavet et forsøg med at flytte papiret til et rum med større luftfugtighed (har hørt at det måske vil kunne gøre en forskel?) Men vil gerne høre om der er andre løsningsforslag?

Den printer vi benytter er en Xerox WorkCenter WC7675.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. maj 2010 - 21:55 #1
Kunne det tænkes at en ionisator ville hjælpe?
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=91972&language=en