Avatar billede Dan-Mark Nybegynder
27. maj 2010 - 13:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

avast! Free 5 + automatisk scan + forskellige skjold

Kan man egentlig sætte avast! Free No 5 til at scanne automatisk en gang om ugen eller sådan noget?

Hvad bruges de forskellige skjold til?

Kan man evt. slå nogen fra, hvis man ikke benytter de tjenester.

Nu har jeg ikke en pc med avast! på lige nu. Så jeg kan ikke helt huske hvad de skjold hedder.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
27. maj 2010 - 15:55 #1
Smid det skidt program ud, det kan ikke holde virus ude. Brug istedet kaspersky pure eller internet seucrity

Det billigste sted at købe AV er her: http://www.spywarefri-shop.dk/
Avatar billede Dan-Mark Nybegynder
27. maj 2010 - 17:18 #2
OK
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2010 - 20:00 #3
patrick14 - begrund dine kommentarer.
Avatar billede f-arn Guru
27. maj 2010 - 20:41 #4
Avast 5 er bestemt ikke så dårligt som Patrick 14 vil gøre det til, og det er under alle omstændiheder bedre end AVG.

Det mener jeg da den både har en bedre rootkit beskyttelse end AVG, men også pga Avast's Behavior Shield der til dels beskytter mod ukendt Malware.

Hvis man benytter det sammen med en ordenlig Firewall (lige pt er PC Tools nok den bedste gratis) er det egentlig ikke helt dårligt.

Kan man evt. slå nogen fra, hvis man ikke benytter de tjenester

Det ville jeg bestemt ikke anbefale.

Du kan hente dokuntation fra Avast her:
http://www.avast.com/en-eu/download-documentation
Avatar billede Dan-Mark Nybegynder
28. maj 2010 - 06:48 #5
Tak.
Så må der gerne komme svar til points uddeling.
Avatar billede f-arn Guru
28. maj 2010 - 10:55 #6
Fra hvem?
Avatar billede Dan-Mark Nybegynder
28. maj 2010 - 12:21 #7
Dig f.eks.

Men Patrick14 måtte da gerne fortælle hvorfor avast er junk.
Avatar billede Dan-Mark Nybegynder
28. maj 2010 - 12:25 #8
Måske skulle man alligevel ty til Kaspersky, selv om det ikke var dét spørgsmålet handlede om.
Avatar billede f-arn Guru
28. maj 2010 - 13:01 #9
Måske skulle man alligevel ty til Kaspersky

Hvis man selv skal sammmensætte en gratis sikkerheds pakke, skal man meget nøje vide hvad man gør. Men hvis man gør det, er det altså muligt, at få en rimmelig sikkerhed.
Men, for langt de fleste, er det nok det bedste med en komplet (købe) pakke.