Avatar billede KHHP Juniormester
27. maj 2010 - 19:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Find Password til router

Hej
Jeg har ny over længere tid forsøgt at finde ud af hvad systempasswordet er til vores alvarion wireless networking gateway, men ligemeget hvad jeg prøver siger den at koden er forkert. I følge manualen er default passwordet er install, men det virker heller ikke. Vi har kontaktet vores udbyder Skyline, og de siger at teknikeren, som opsatte routeren dengang vi fik udstyret monteret, har opsat et password, så vi skal have fat i den pågældende tekniker, men vi kan ikke få fat i ham på mobil.
Mit spørgsmål er nu, kan man på en lovlig måde finde ud af hvad koden er, så jeg kan blackliste diverse hjemmesider på vores netværk
Findes der en legal metode til dette ellers må jeg finde en anden løsning på problemet. F.eks. en ekstra router. Har prøvet at opsætte en router udfra den opsætning man kan se uden password, men uden held
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2010 - 19:45 #1
Ved ikke om det er løsningen:
Se kode til trådløst netværk:  http://nirsoft.net/utils/wireless_key.html
Avatar billede lzs Nybegynder
27. maj 2010 - 21:33 #2
Nu kender jeg intet til pågældende router, men kan den ikke nulstilles?
Avatar billede KHHP Juniormester
27. maj 2010 - 21:53 #3
#1
Dit link er i mit tilfælde ikke brugbart, og som jeg skrev til at starte med, giver det sig selv at den kode jeg efterlyser er den til at kunne tilgå routerens opsætning, da jeg som nævnt skal blackliste diverse hjemmesider på vores netværk, men ellers var det et fint værktøj til at finde ud af koden til det trådløse signal når det var opsat og man bare har glemt koden, da denne løsning ser meget legal ud, i det at den kun kan finde de koder der er gemt i computerens hukommelse.
#2
Jo routeren kan nulstilles, men der sidder et klistermærke på toppen af routeren hvor der står at man ikke på trykke på RESET ROUTER eller RESET ODU da det vil kræve et nyt tekniker besøg.
Desuden er begge reset knapper til de ovennævnte nulstilningsmuligheder dæket af med et stykke sort plastik.

Jeg har selvfølgelig tjekket hvad det koster at teknikeren kommer ud får at genopsætte routeren, og har regnet ud at jeg kommer til at betale over 1.000 kroner bare for at få en eller anden mand i kedeldragt med en skruetrækker i øret ud på min adresse, bare så jeg kan finde ud af hvad passswordet er. Det er lidt dyrt for en lille kode, som man med lidt held måske kan finde uden at "det koster det hvide ud af øjnene".
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2010 - 14:55 #4
Er det en lejet router?
Hvis det ikke er tilfældet, synes jeg det er groft du ikke kender kode for at komme ind på router.
Avatar billede KHHP Juniormester
28. maj 2010 - 17:52 #5
Jeg ved ikke om den er lejet. Det tror jeg ikke. Vores abbonoment er gratis det første ½ år, og derefter skal vi betale 112 kr./md. for en 1Mbit/256Kbit forbindelse. Hvis den er lejet, skal vi jo stadig kende koden til den, fordi at det jo er vores ansvar som kunde at sørge for at vores internet ikke bliver misbrugt, netop ved at blokere diverse internetsider, som f.eks. dem der bruges til ulovlig fildeling.
Avatar billede andreastoft Nybegynder
28. maj 2010 - 20:58 #6
hey..

prøv: password

det er ofte standard koden :)
brugernavn er også tit administrator
Avatar billede snyg66 Nybegynder
29. maj 2010 - 11:11 #7
Hej
Prøv
Bruger: admin
Passw:  admin

eller

bruger: admin
passw:  ingenting (altså skriv ikke noget her)

eller

Bruger: ingentng
passw:  install

eller

Bruger: install
Passw:  install

I øvrigt må teknikkeren da have givet dig koden i sin tid, hvis han har ændret den. Har han ikke må din udbyder kunne give dig den, de må kunne gå ind i den fra ydersiden.

Håber det er lidt hjælp.
Få en D-link eller linksys, det ved man hvad er.

mvh
Søren
Avatar billede KHHP Juniormester
09. juli 2010 - 15:07 #8
Ja Dlink det virker, men problemet er at vi har en antenne siddende udenpå huset, som er vores modem, og så er den router vi har fået opsat til at samarbejde med den. Jeg har prøvet at opsætte Dlink routeren til samme opsætning som den vi fik med, men det virker ikke, da jeg alligevel skal bruge passwordet til routeren for at få fat i de sidste bider at opsætningen.

#7 Alle dine forslag til passwordet, virkede desværre ikke.

Vi har kontaktet udbyderen, pr. e-mail og sagt at vi mangler passwordet til noget printeropsætning, hvilket også er rigitgt, da vi på nuværende tidspunkt, skal gå fra den ene ende af huset med et usb stik og sætte det i den computer der er tilsluttet printeren, hvor det i stedet ville være meget nemmere og billgere i strøm at have en router, hvor vi har alt kørende igennem, i stedet for to routere, hvor den ene sender signalet trådløst ud i resten af huset.
Avatar billede KHHP Juniormester
09. juli 2010 - 15:10 #9
Og udbyderen kontaktede vi får næsten en måned siden, og har stadig ikke hørt fra dem. Så jeg tror ikke at de vil udlevere koden.
Så mon det ikke ville være bedst at ringe til dem og så se hvad der sker.

Godt nok er vores udstyr kun til låns, så hvis vi opsiger vores bredbånd, som også kører enormt ustabilt, skal de have udstyret tilbage, så kunne de i det mindste have besvaret vores henvendelse.
Avatar billede baggins Nybegynder
20. marts 2012 - 08:30 #10
Password er: installer
Det er afprøvet hos en ven som selv bruger Skyline
Avatar billede carstengp Nybegynder
03. juni 2012 - 17:00 #11
Bedre sent svar, end aldrig... Desværre virker det ikke!
I hvert fald ikke på den skyline router, jeg sidder med her :)
Avatar billede baggins Nybegynder
04. juni 2012 - 08:33 #12
Ja, det var et meget sent svar, men jeg faldt først over spørgsmålet da jeg selv skulle bruge svaret :)

Hvis installer ikke virker...
  Vær sikker på at du bruger udelukkende små bogstaver.
Hvis det stadig ikke virker...
  Password kan være ændret, eller du har måske en anden model.

Jeg fandt oplysningerne på http://www.adam.com.au/techsupport/guides/printable/Alvarion%20Wireless%20Networking%20Gateway%20Wireless%20Setup.pdf
der er et par skærm billeder i det dokument, se om de passer med hvad du har.
Avatar billede carstengp Nybegynder
04. juni 2012 - 10:53 #13
Det er den samme router, og jeg prøvede kun med små bogstaver...
Men nu lukker de jo Skyline, så kan routeren jo resettes og så kan det være den kan bruges som access-point eller noget senere.
install er måske standard password før Skyline har pillet ved den.
Avatar billede KHHP Juniormester
04. juni 2012 - 15:51 #14
#13 det er korrekt install er standard-password og Skyline har så ændret det. Det fik jeg bekræftet for ca. 3 måneder siden da jeg snakkede med en tekniker ude hos en af mine venner.
Avatar billede baggins Nybegynder
04. juni 2012 - 16:54 #15
Bare for at være på den sikre side.... det password jeg skrev i indlæget er installer, ikke install som bliver nævnt i et par af de andre indlæg.