Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. maj 2010 - 15:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Staging af web projekt

Hej
Jeg udvikler for en dansk virksomhed som har et site der er baseret på asp og asp.net. Sitet er versioneret af subversion.
Udover selve websitet er der 6 andre projektet som bruges af websitet feks DAL, BLL osv.

Websitet kan være i 3 stages. Dev,test og prod.
Lige nu er der kun en instans af websitet i subsversion og det betyder at udviklerne ikke comitter deres ting før at de er godkendt til prod.
Det betyder at en udviklers ting ofte bliver overskrevet i test og det er svært at lave en ny hurtig release til test for at rette nogle fejl da man risikerer at få nogle ting med i prod som ikke er blevet godkendt endnu. Altså hvis udviklere har comittet dem.

Deployment foregår lige nu vha af et webdeployment projekt som via et msbuild script replacer en masser værdier og sørger for web.config passer til det relevante miljø.

Der er et behov for at få løst denne problematik hurtigst muligt.
Desværre er der ikke ret mange gode ideer på bordet.
Der er 2:
1. At der oprettes et Repository til hver stage alt et 3 versioner af websitet vedligeholdes.
2. At de individuelle aspx sider kompiles til enkeltevis dll'er som kan uploades med de nødvendige ændringer.

Der må være en bedre løsning end 2 ovenstående.
Jeg kan bare ikke finde den og håber at der er nogen som kan hjælpe mig.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2010 - 15:31 #1
Branching er opfundet til det formaal.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2010 - 15:33 #2
Der er flere maader at goere det paa, men main=produktion og en branch per projekt er ihverfald en loesning.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. maj 2010 - 16:34 #3
Har du nogen links eller andet til folk som har beskrevet processes i flere detaljer.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2010 - 16:48 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2010 - 16:49 #5
Det jeg beskrev i #2 kalder de saa "Feature Branches".
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 03:52 #6
OK ?