Avatar billede MkMikkel Nybegynder
28. maj 2010 - 17:42 Der er 2 kommentarer

Dell Inspiron 1545

Hej derude..
Jeg har en Inspiron 1545 bærbar..
Jeg har et spørgsmål der lyder på om man kan opgradere grafikkortet.
I øjeblikket kører jeg "Intel Integrated GMA 4500MHD", men vil gerne skifte over til et "ATI Mobility Radeon 256MB 4330"..

Kan det lade sig gøre?
28. maj 2010 - 18:46 #1
Altså denne ->
http://www.computers.jtmkiosksystems.com/catalog/images/dell-inspiron-1545-opened.jpg

NOPE - jeg kan ikke finde noget sted at grafikkortdelen er 'lige' til at udskifte på ovenstående...
Avatar billede chalde Seniormester
28. maj 2010 - 19:59 #2
Det er sjældent økonomiski forsvarligt og/eller muligt at gøre det.
Nogle maskiner benytter sig af MXM kort. Men de kort alene koster en god sjat penge, og kan væres svære at opdrive.
Dertil kommer at maskinen er bygget op omkring den hardware den nu kommer med. Det betyder at selvom maskinen benytter MXM kort, så vil et nyt hverken passe fysisk, være supporteret af resten af systemet (bios bla.) og dertil ikke kunne køles effektivt.