Avatar billede zenorph Nybegynder
31. maj 2010 - 20:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

YouSee og egen mail

Hej

Har d.d. fået YouSee bredbånd, og det spiller bare (sådan ca.)...

Kan bare ikke få min mail til at fungere.
Har eget domæne (LRQ.DK), og har hidtil brugt mail.lrq.dk som er hosted af Surftown.

Nu har jeg prøvet alverdens mærkelige kombinationer - deriblandt YouSee's egen smtp server, med/uden godkendelse osv., men intet vil fungere.

Det er kun afsendelsen som den er gal med...

Hvad gør man så?
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
31. maj 2010 - 21:10 #1
Du kan bede dem åbne for port 25 og fortsætte med at gøre som hidtil
Avatar billede zenorph Nybegynder
31. maj 2010 - 21:15 #2
Er det den eneste måde?
Har før (Telia) brugt deres SMTP-server, hvor det også har virket ?!?
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
31. maj 2010 - 21:26 #3
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
31. maj 2010 - 21:30 #4
Når du prøver at sende via surftown, bruger du så port 587?
Avatar billede zenorph Nybegynder
31. maj 2010 - 21:37 #5
Har prøvet begge dele...
Avatar billede zenorph Nybegynder
31. maj 2010 - 21:42 #6
Men helt fantastisk - nu prøvede jeg igen, uden at lave ændringer, og nu fungere det ?!?

Smid et svar, for du skal have de point for din ulejlighed :D
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
02. juni 2010 - 18:26 #7
Ok. Spærringen burde nemlig også kun ligge på port 25
Avatar billede jensenxp Novice
06. august 2010 - 20:41 #8
Jeg har lige løst samme problem på min datters PC. man kan ikke længere sende via TDC/YouSee smtp server med en mail adresse som høre til et domæne som ikke er ejet af TDC/YouSee. Til gengæld kan nu sende via sin egen smtp server på port 25 - alt er som det bør være :-) - endelig

læs her: http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23474

<klip>
Fejl:
Du forsøger at sende mail via TDCs mailserver med et afsender domænet, som ikke tilhører TDC.

Løsning:
TDC har lukket af for muligheden, for at sende med eget domæne via TDCs mailserver. Du skal i stedet sende dine mails via den mailserver som din mailadresse tilhører.

Du kan vælge mellem to løsninger. Den ene er at skifte, så du fremover benytter en TDC mailadresse som afsender (se løsning 1) eller du kan vælge at benytte samme afsender som du gør idag (se løsning 2).
</klip>