Avatar billede pablopablo Nybegynder
01. juni 2010 - 22:10 Der er 5 kommentarer

Lagring af data ved brug af min. hukommelse

God aften.

Jeg har et spørgsmål ang. upload af filer. Jeg har en upload funktion som uploader en fil til serveren og efterfølgende gemmer filen i en MS SQL database. Pt. stiger ram-forbruget med fx. 10MB på serveren hvis jeg uplaoder en fil på 10MB (sjovt nok) - Men det ønsker jeg ikke!

Er det ikke muligt, at fx. afsætte fx. kun 100kb og at data så løbende bliver skrevet i databasen eller direkte ned på disken?

Jeg håber meget I kan hjælpe mig!

Mvh. PabloPablo
Avatar billede kdasummer Nybegynder
06. juli 2010 - 20:33 #1
det må vel være fordi det upload-script du bruger benytter sig af memorystream og ikke skriver til en filestream i første omgang. ville jeg evt. kigge på.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
03. august 2010 - 16:31 #2
Hejsa...

Okay...? Kan du evt. vise noget kode på dette? Et eksempel ville være super.

Mvh. Pablo
Avatar billede kdasummer Nybegynder
03. august 2010 - 16:55 #3
Avatar billede pablopablo Nybegynder
03. august 2010 - 21:19 #4
Så vidt jeg kan se uploader og gemmer det eksempel data på normal vis...client disk --> server memory --> server disk / server database...?
Avatar billede kdasummer Nybegynder
03. august 2010 - 21:35 #5
Du har fuldstændig ret. Det sucks lidt - for så bliver det en anelse svært. Jeg har søgt rundt på nettet efter hvordan man håndterer at uploade store filer og fandt frem til dette:

http://stackoverflow.com/questions/1046230/streaming-large-file-uploads-to-asp-net-mvc

http://mikehadlow.blogspot.com/2008/02/restful-file-uploads-with.html

Jeg kan ikke give det magiske stykke kode der skal til som lige kan kopieres ind her og nu, men hvis ikke ovenstående hjælper dig så søg efter "uploading large files asp.net" på google. Der er masser af guides til hvordan du kommer uden om ramforbruget ved upload.