Avatar billede Spangsberg Nybegynder
03. juni 2010 - 20:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kundekartotek i excel

Hej allesammen,

Har i nogen forslag til hvor jeg kan finde et godt og gratis kundekartoteks program, skabelon til excel eller lign? Det behøver ikke være vildt facy med mange funktioner. Har bare ikke tid til at sætte en database op selv, så det skal helst være lige til at gå til.

Mvh.
Avatar billede mr-stampe Nybegynder
03. juni 2010 - 21:19 #1
Du har ikke Outlook installeret? Det er en nem og gratis måde (hvis man har det). Der kan du jo dele dine kontakter op i grupper som f.eks. business og privat.

Ellers prøv www.summarum.dk Der ligger en gratis prøve version der kan købes for 725 kr. med moms. Det også et regnskabsprogram og fungere glimrende til en mindre virksomhed.
Avatar billede store-morten Ekspert
03. juni 2010 - 21:24 #2
Avatar billede jkrons Professor
04. juni 2010 - 08:26 #3
Hvad forlanger du af kundekartoteket? Skal det bare være en liste over kunder? Skal man kunne brevflette fra det? Skal det holde styr på andet end simple firmaoplysninger osv.?

Det er ikke så nemt at anbefale noget, hvis man ikke kender kravene.
Avatar billede Spangsberg Nybegynder
04. juni 2010 - 10:28 #4
Hej allesammen,

Tak for svarene. Jeg har ikke de helt store krav. Skal bare have en god, let betjenelig formular til at opdatere information. Hvis jeg skal stille et enkelt krav må de gerne have en indbygget kalender funktion. Dog tvivler jeg på at dette kan fås unden at skulle betale. Jeg har lavet en ny simpel database i openoffice, men det holder ikke i længden.

Tak for jere svar indtil videre. Har prøvet regnskabscenterets free version.. Den ville være fin hvis bare ikke den havde forud indtastet eksempler, som jeg ikke kan slette.

mvh.
Avatar billede store-morten Ekspert
04. juni 2010 - 12:58 #5
Klip fra regnskabscenterets free version.. download hjemmeside:

"Husk at nulstille programmet når du er klar til at bruge Finans CE Enterprise.

Det skal du gøre for at fjerne de demo indtastninger vi har lavet og for at fjerne dine egne prøve indtastninger."
Avatar billede store-morten Ekspert
04. juni 2010 - 13:00 #6
Tror du gør det i menuen --> Regnskab --> Nulstiling
Avatar billede mr-stampe Nybegynder
04. juni 2010 - 16:50 #7
Det rigtig hvad Store-Morten skriver
Avatar billede Spangsberg Nybegynder
04. juni 2010 - 18:27 #8
Stor-Morten,

Så vidt jeg forstår downloader man hele versionen og kan derfor skifte fra ce-finans free til ce-finans enterprise. For at nulstille skal man registrere købet (så man får ce-finans enterprise) eller nøjes med 30 dages prøvetid på "enterprise".

Giver ovenstående mening?

Man skal altså betale for at komme en version op og så nulstille for at komme af med demoindtastningerne.
Avatar billede store-morten Ekspert
04. juni 2010 - 19:28 #9
Jeg har lige downloadet for test.

Efter en hurtig test.

3 muligeheder ved opstart.
Øverst: ¤ Start Finans CE Free.
Kan godt nulstille.

Der er begrænsninger i bla. Kontoplan (kan ikke redigeres)
Tilbud og Ordre: Ikke mulig i gratis version.
Købsfafaktura og Købskreditnota: Ikke mulig i gratis version.

Ved opstart skal:
Øverst: ¤ Start Finans CE Free.
Vælges hver gang.
Avatar billede store-morten Ekspert
04. juni 2010 - 19:42 #10
Avatar billede Spangsberg Nybegynder
04. juni 2010 - 19:47 #11
Tak Store-Morten.

Du havde helt ret. Har nu downloadet og det virker fint når man nulstiller. Sæt lige et indlæg ind med svar, så jeg kan give point.

Mvh
Avatar billede store-morten Ekspert
04. juni 2010 - 19:54 #12
Et 'Svar' kommer her :-)
God fornøjelse.