Avatar billede ballegaarden Nybegynder
04. juni 2010 - 13:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min maskine opstarter kort efter 10 min???

Er der nogle der har prøvet et meget tilbagevendende problem, som efter man har slukket sin computer, at den opstarter kort (1-2 sekunder) og slukker igen **hver 10 min.** Det bliver den ved med indtil man tager strømmen fra den. Den virker normalt i brug.
Jeg har fået skiftet bundkortet 2 gange nu, samt strømforsyningen. Har lavet en hardvare test, har prøvet at frakople startknappens stik.
Det hele sidder i en strømspareskinne, så printer og hele møjet opstarter og slukker igen, hver 10 min. hele natten, hvis jeg ikke slukker for kontakten. -SUK-
Kan strømspareskinner lave noget kuk i maskineriet og ødelægge noget, for selv om jeg tager alle stik der er tilsluttet ud af computeren, så det kun er maskinen der har strøm tilsluttet, gør den det.
Er der ikke et lyst hoved der kan komme med en løsning på problemet, min edb mand og jeg er ved at få grå hår i hovedet.
04. juni 2010 - 13:27 #1
... Jamen - hvad så UDEN omtalte strømskinne ? Nu da du selv omtaler det...

---

Du bør følge op på dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/ballegaarden (Dem der ikke er grønne)
Avatar billede Blandy Praktikant
04. juni 2010 - 13:36 #2
Det kan tyde lidt på et bios-problem.
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
04. juni 2010 - 14:07 #3
Det med strømskinnen er prøvet.
Det hele startede efter, at efter en tid med en del problemer med maskinen, foreslog de forskellige at en formatering nok var det der skulle til. Det gjorde jeg og da der var noget der ikke rigtig ville, som jeg ville, da jeg var færdig med alle opdateringerne, fandt jeg nogle flere på min leverandør hjemmeside, hvor en bios opdatering var imellem.
Om det er sket ved formateringen og geninstalleringen eller bios opdateringen, ved jeg ikke, for det blev tilfældigt opdaget ved at jeg var vågen en nat og kunne høre der skete noget inde på kontoret en gang imellem.
30. juni 2010 - 13:44 #4
Pssssst: ? Point ude: 775 ? Du vil få flere reaktioner/kommentar hvis du får gjort noget ved http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/ballegaarden (Dem der ikke er grønne)
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
04. september 2010 - 13:43 #5
har nu prøvet alt og Dell har skiftet bundkort 2 gange uden held. Jeg tror det er min strømskinne der muligvis er årsagen, for den er det sidste, jeg kan prøve at gå uden om efter jeg endnu en gang har formateret min harddisk. Skal BARE lige til at formaterer en gang til, for det virker ikke ved at bruger kontakten i stedet. Så jeg starter lige forfra endnu en gang.
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
02. oktober 2010 - 14:47 #6
Jeg har nu fjernet min spareskinne og det er åbenbart den der laver rav i det.