Avatar billede umba Nybegynder
08. juni 2010 - 11:42 Der er 5 kommentarer

Hackintosh

Hej jeg vil gerne til at lave en hackintosh.
Jeg tænkte på om det her motherboard er kompetibelt til formålet: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=449055

jeg har derudover en core duo 2 2,66 prosessor.

Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på, mht. hardware som ikke passer til software?
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
15. juni 2010 - 21:41 #1
Vil lige nævne at det er ulovligt.

Men ja det kræver meget overvejelse af hardware.

http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/HCL_10.6.2 den seneste HCL ..
Avatar billede umba Nybegynder
16. juni 2010 - 08:32 #2
Selv med legal software?
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
19. juni 2010 - 00:46 #3
Ja ifølge Apples EULA.
Avatar billede umba Nybegynder
22. juni 2010 - 12:17 #4
Men har bare læst på nogle hjemmesider at det kun er ulovligt i USA, og at apple ikke kan retsforfølge en i danmark, da vi har vores eget retssystem og at de regler apple har sat op ikke er gældende ifølge dansk lovgivning?
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 16:33 #5
Som du selv er inde på Umba er vi rimelig godt beskyttet af vores lovgivning her i Danmark.
For at sige det på en anden måde er der faktisk ingenting de kan gøre imod dig. Jo hvis du tager din computer med til USA.
Vi er så godt beskyttet her i Danmark af vores lovgivning, at i den tid antipiratgruppen eksisterede fik de kun dømt en person, og det var udelukket pga. at han selv tilstod at have distribueret materiale til andre. vores lovgivning tillader os nemlig at vi må hente og bruge ting blot det kun er til EGET forbrug.
Jeg går udfra at din hackintosh også er til eget brug ligesom min er :)