Avatar billede preppydude Nybegynder
09. juni 2010 - 21:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Spotify

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at bruge Spotify. Jeg har læst på en blog, som de linker til på dr.dk, at det kan gøres nemt - man skal bare finde en svensk adresse på Google Maps og derefter bruge den til at oprette en PayPal og iTunes konto. Men er det på nogen måde lovligt? Er der andre måder jeg kan komme til at bruge Spotify på?

- DR: http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/05/26/142900.htm
- Bloggen: http://leth-olsen.dk/blog/?p=22
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
09. juni 2010 - 22:07 #1
- Det er selvfølgelig en lovlig tjeneste, men den er ikke lovlig herhjemme, siger Kodas pressechef, Birgitte T. Henriksen til DR Kultur.

Det står endda i artiklen at det ikke er lovligt herhjemme :)

Du kunne flytte til Sverige ;)
Avatar billede preppydude Nybegynder
09. juni 2010 - 22:11 #2
Den er ikke direkte ulovlig herhjemme - KODA ser bare meget gerne at folk ikke bruger den. Spørgsmålet gik også ud på om det er lovligt at finde en adresse på Google Maps ;)

Artisterne får jo betaling via den svenske organisation, går jeg ud fra, og ikke fra KODA.
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
09. juni 2010 - 22:19 #3
Du kunne indstallere TORnetværket så du kører gennem en proxy forbindelse.

Så kan du sætte den til en forbindelse i sverige så står din computer med en svensk ip-adresse og nettet "tror" derfor du kommer fra sverige.

På samme måde kan du komme ind på hulu.com som kun funker i USA der er mange restriktioner i dk..

Det ved jeg ikke om er lovligt bruger det ikke selv.. men det er forsøget værd?
Avatar billede preppydude Nybegynder
09. juni 2010 - 22:25 #4
Tjo, det er ikke så meget det med IPen - Spotify kan bruges verden over. Det kræver bare at du opretter din konto via en svensk PayPal konto. En svensk konto kræver jo bare en svensk adresse.
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
09. juni 2010 - 22:29 #5
Hmm.. taler om noget jeg ikke ved noget om :) kender ikke lovene med hvis DR siger det ??

Jeg formoder bare det er ulovligt at "låne" en svensk adresse. Det er jo adresse som bøder for hvad du så end laver :)
Avatar billede preppydude Nybegynder
09. juni 2010 - 22:33 #6
Ja, det er også lidt det jeg tænker. Undrer mig bare over DR skriver det så - og at advokaten i artiklen siger det ikke er ulovligt.
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
09. juni 2010 - 22:43 #7
Ja det undre også mig.. Man havde ellers en tanke om at DR var troværdig :)

Det kan jo være det ér lovligt.. Jeg ved det som sagt ikke :)
Avatar billede preppydude Nybegynder
09. juni 2010 - 22:49 #8
Jeg gætter på det er lovligt så længe man er BETALENDE (premium) bruger, da KODA jo selv siger det er helt i orden. Lukker spørgsmålet - vil du have points? :)
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
09. juni 2010 - 22:54 #9
Det er altid godt :)