Avatar billede evalon Nybegynder
10. juni 2010 - 09:05 Der er 6 kommentarer

Kan jeg se, hvornår et domæne bliver ledigt?

Hej eksperter :-)

Jeg søger en internettjeneste, der kan give mig besked når et bestemt domæne bliver ledigt. Er der nogen af jer, der kender sådan en tjeneste?

Venlige hilsner

Jesper
Avatar billede frem-ad Professor
10. juni 2010 - 14:26 #1
Den der ejer domænet har jo første ret til domænet så personen har første ret til at lave en forlængelse af sit domæne navn eller evt. sælge domæne navnet.

Men her er et par sider med oplysninger omkring de sider man gerne vil finde noget om.
Danske hjemmesider: https://www.dk-hostmaster.dk/
Udlanske hjemmesider: http://www.whois.com/
Avatar billede evalon Nybegynder
11. juni 2010 - 08:53 #2
Hej frem-ad,

Tak for dit svar & links. Jeg har kigget på dem, men såvidt jeg kan se giver de ikke mulighed for det, jeg søger. Det jeg søger er en internet tjeneste, hvor jeg kan opsætte en automatisk søgning og når dét domæne søgningen omfatter bliver ledigt modtager jeg en email om det. Hvis du kender Den Blå Avis lidt a la deres annonceagent.

Venlige hilsner

Jesper
Avatar billede frem-ad Professor
11. juni 2010 - 09:12 #3
så kan jeg ikkehjælpe dig
Avatar billede mikaelch Novice
11. juni 2010 - 11:27 #4
du får starks besked hvornår et domæne er ledigt og koster kun 75 kr og vis meget ønsker et domæne er det jo ikke dyrt

https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/venteliste/?no_cache=1
Avatar billede evalon Nybegynder
15. juni 2010 - 09:47 #5
Hej mikaelch

Tak for tippet - og gjorde mig så også opmærksom på, at jeg søger netop den type tjeneste for .com, .info, .net, .org domæner.

Ved du om der findes noget tilsvarende her?

Mvh Jesper
Avatar billede frem-ad Professor
17. juli 2010 - 08:46 #6
Hvad ente det med?