Avatar billede jesper9260 Nybegynder
14. juni 2010 - 11:20 Der er 6 kommentarer

Hjælp til billig pc opgradering

Hejsa med jer. Jeg har for et par år siden med stort held benyttet mig af denne side - det er sq rart at nogle af jer vidende folk på området gider hjælpe novicer som mig - så tak for det!

Nå men jeg skal have opgraderet min hjemme pc....den er så småt ved at tabe pusten.

Jeg har alle de overordnede dele og påregner at skifte følgende:

Bundkort
Processor
Ram
Grafik kort

Det skal være billigt!!!

Mit behov er at børnene skal kunne surfe på nettet....og så det vigtigste: JEG SKAL KUNNE SPILLE BF2! ;-) (bare en gang imellem)

Som i kan høre skal det ikke være en forkromet løsning - det skal virke, og det skal være billigt.....det er jo snart sommerferie :-)

Glæder mig til at høre fra jer.

Venligst
Jesper
Avatar billede corkyb Nybegynder
14. juni 2010 - 12:09 #1
Hej Jesper

Hvor er du fra i verden og hvori stor problematikken - hvis du har ovenstående + kabinet, er det så ikke bare at få det samlet?

mvh
corky2b
Avatar billede jesper9260 Nybegynder
14. juni 2010 - 14:16 #2
Hej corky.

Jeg har kabinet o.s.v.

Mit bundkort er ved at stå af.  Der har været en kortslutning på USB portene, lydchippen er ikke for god, og mit grafikkort egentligt ikke egnet til spil.

Mine RAM er stået af - så kører på et par gamle klodser...

...alt ialt, tja så er den ved at tabe pusten....den har også holdt siden 2003 så nu er det på tide :-)

Så nu vil jeg opgraderer til en der reelt kan køre mit BF2 uden problemer....det er det eneste jeg spiller, og derfor det eneste krav.
Avatar billede corkyb Nybegynder
14. juni 2010 - 18:45 #3
Jeg kunne måske godt hjælpe, men jeg er fra sydfyn - så det bliver måske lidt vanskeligt. Nu ved jeg ikke hvad du har af stumper med du når forholdsvist langt for 2000 kr. en brugt samlet pc.

BF2 kræver ikke så meget ud over måske 1gb ram og et nogenlunde grafikkort.
Avatar billede jesper9260 Nybegynder
14. juni 2010 - 21:18 #4
det er ikke noget problem for mig at samle selv - det jeg har brug for er forslag til nye og pålidelige stumper :-)
Avatar billede Kasper_Bang Nybegynder
28. august 2010 - 15:17 #5
hvis du intet kan finde kan du gøre sådan :D http://lmgtfy.com/?q=bundkort+til+pc%2Bbilligt
Avatar billede jesper9260 Nybegynder
28. august 2010 - 19:45 #6
blæret *GGG* ak for det.