Avatar billede thecokeguy Nybegynder
18. juni 2010 - 17:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Æmdre størrelse på RAID 5

Jeg har lige via Intel Rapid Storage Technology 9.6.0.1014, tilføjet endnu en disk til min RAID 5 volume... Jeg har gjort som intel foreskriver. Tilføjet disken, ventet til data migration var afsluttet og genstartet. Nu var det så meningen at jeg skulle kunne udvide partitionen i windows disk-håndtering, men der er pludselig 2 grupper "ikke-allokeret" og kun den ene kan jeg gøre noget ved... nogen der ved hvordan jeg retter dette?

Mvh.
Nicolaj Andersen
Avatar billede ksoren Nybegynder
18. juni 2010 - 17:45 #1
Skiller det ved 2TB-grænsen?
Avatar billede thecokeguy Nybegynder
18. juni 2010 - 17:47 #2
Du må jo være synsk, eller bare godt informeret... Har jeg dummet mig?
Avatar billede ksoren Nybegynder
18. juni 2010 - 18:10 #3
http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/gpt_faq.mspx

Er et sted at starte. En MBR-partitioneret harddisk har lige præcis denne grænse.
Avatar billede thecokeguy Nybegynder
18. juni 2010 - 18:51 #4
Ahh... Så vil jeg da få fat på GPT fdisk og få den konverteret til en GPT. Takker for hjælpen... Hvis du vil have pointene, så kan du jo lige smide et svar ;)
Avatar billede ksoren Nybegynder
24. juni 2010 - 08:13 #5
Ok. Er du blevet til GPT nu?

For at tilføje lidt... sommetider kan problemet også ligge i manglende adresserings bit i selve hardwaren. I så fald kan selv GPT ikke hjælpe. Men det problem har du vel ikke?
Avatar billede thecokeguy Nybegynder
24. juni 2010 - 08:20 #6
Jo... Det virkede at konvertere den til GPT, så kunne jeg dernæst udvide partitionen, så jeg kunne udnytte mine fulde 2.74 TB. Jeg var godt nok ræd for at skulle til at finde diske til 1.5 TB data :P Så jeg takker da for hjælpen. Havde også en ven til at forklare mig forskellen på MBR og GPT.