Avatar billede mozillaa Nybegynder
20. juni 2010 - 17:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Intel Core i7 930 Hjælp til OC

Hejsa alle, Jeg har købt en ny pc og har haft den i længere tid nu, og den køre fint som den er, men de nye spil som kommer og har fået kræver lidt mere power nogle gange fra min CPU..

Derfor kunne jeg godt tænke mig lidt hjælp til at OC min Cpu til 4Mhz..
Da jeg har læst og kigget mange ting igennem om andre som har denne CPU og er kommet op på 4mhz.

Hvis nogle kan hjælpe mig med det info og hvad der skal bruges, ville jeg være glad :)

Jeg ved lidt om det, men min PC genstarter hver gang jeg selv prøver at gøre det! :/ så stopped mens legen var god.
jeg var inde i BIOS og lave nogle ting om men kunne ikke få det til at virke.. øv :)

Hvad Pcen består af:
EVGA X58 3xSLI
Intel Core i7 930
Corsair H50 Hydro Series CPU cooler
1x Seagate 750 GB
Corsair Dominator GT DDR3 1600MHz 6GB
1x XFX 5970 Black Edition
Corsair CMPSU-1000HX

Mest brugt til gaming.

Glæder mig til at lære mere om OC :)
Tak til alle som kommer med indskud og kommentar.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2010 - 19:33 #1
du skal i hvert fald have vandkøling på din maskine ellers kører den ikke ret lang tid

jeg vill sætte sådan en fætter på den med 2 BLÆSERE på.
de laves også med 2

http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-3580_Siberian_Tiger_Water_Cooler/726/1/1

her kan du se med en enkelt på

http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-3580_Siberian_Tiger_Water_Cooler/726/4/1

lad mig sige med det samme - det er højest sandsynligt ikke nok når du sådan vil skrue op for den

du skal så også have et yderst stabilt bundkort i som jeg har

http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=0JWHwAqPs2cnormm&templete=2

det er et overclocker bundkort man kan via bios eller software øge hastigheden på.

m.v.h
Avatar billede mozillaa Nybegynder
20. juni 2010 - 20:05 #2
uuh.. det ser fedt ud det bundkort :)

mht. vandkøling så er der en H50 corsair på cpuen..
står os i info.

hvorfor kan man ikke OC det bundkort jeg har ?
det er da os et "nyere" bundkort..
Avatar billede ostefar Nybegynder
21. juni 2010 - 01:35 #3
Forstår ikke helt #1's svar, når du har beskrevet at du har en H50 på, og nævner at du skal have et yderst stabilt bundkort, hvorefter han selv linker til et ASUS. Jeg er lidt i tvivl om #1 har forstand på hardware, når han åbenbart mener at EVGA ikke er stabile, på trods af mange mener deres kort ligger over ASUS.

Tilbage til spørgsmålet. Der burde ikke være noget til hindring for at OC din cpu, men du kan godt komme udfor at dine maskine laver en lidt "mærkelig" genstart når du har ændret i BIOS.
Avatar billede mozillaa Nybegynder
21. juni 2010 - 07:30 #4
ja, jeg blev lidt bange da jeg ikke helt forstod min pc´s sprog :D

så stopped og gik tilbage til standard settings.
Avatar billede mozillaa Nybegynder
16. november 2010 - 16:47 #5
tråden er lukket, fandt ikke ud af det
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2010 - 07:02 #6
husk så ostefar at jeg forholder mig til egne erfaringer ikke hvad andre kan forstå og det omfatter også bundkortet

lad være med at kommentere andres indlæg - det er IKKE dig der er spørgsmåls stiller