Avatar billede mohnsen Praktikant
20. juni 2010 - 22:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ændre indhold af combo box på baggrund af valg i anden combobox

Hej

Jeg har 2 lister vedr. kunder

liste 1 indeholder kundegrupper

gruppe1
gruppe2
gruppe3
osv.

Liste 2 indeholder kundeoplysninger

gruppe1, konto1
gruppe1, konto2
gruppe2, konto3
gruppe3, konto4
gruppe3, konto5
osv.

Jeg har 1 combobox tilknyttet listen med kundegrupper. Comboboxen giver så et output der svarer til linienummeret, men det er lykkedes mig at omdøbe outputtet til den enkelte kundegruppe (ved ikke om det er en hjælp).

Nu kommer mit problem :)
Jeg vil gerne have at kombobox 2, viser de enkelte kunder, men kun dem der tilhører den kundegruppe der er valgt i kombobox 1.

Mine lister er dynamiske, da de kommer fra access, og antallet af rækker vil derfor kunne variere.

Jeg bruger excel 2007
Avatar billede newbieatphp Nybegynder
22. juni 2010 - 02:15 #1
Hey

Nu skriver du godt nok combo-box, men ved ikke om du kan bruge en drop-down box... jeg har lavet det i excel 2002, så burde også kunne bruges i 2007.

hvis din liste 1 bliver loadet ind i excel fra A2 og nedefter og liste 2 bliver loadet ind fra B2 og C2 og nedefter.

I celle D2 har jeg følgende formel:
=HVIS(TÆL.HVIS(B:B;$E$2)>RÆKKE()-2;FORSKYDNING($B$1;(SAMMENLIGN($E$2;B:B)-TÆL.HVIS(B:B;$E$2)+RÆKKE()-2);1);"")

og kopieres bare nedad.

I celle E2 har jeg så lavet en datavalidering udfra A:A og
i celle F2 har jeg så lavet en datavalidering udfra D:D

Jeg kan evt. sende dig filen, som jeg har lavet den, hvis det er noget du vil kigge på (send en postbesked med mail i så fald).
Avatar billede mohnsen Praktikant
26. juni 2010 - 14:12 #2
Hej  newbieatphp

Tak for tilsendte.

Jeg fandt dog i mellemtiden et lidt mere smooth version på nettet

http://www.contextures.com/xlDataVal13.html

Jeg ville dog gerne have lavet den som kombinations boks (formular kontrolelement), da de er pænere, og Pilen ned ikke forsvinder.

Ved du om man ved den drop down boks du har lavet, kan få pilen ned til ikke at forsvinde?

Men send et svar så får du nogle point.