Avatar billede Toby93 Nybegynder
25. juni 2010 - 16:05 Der er 23 kommentarer

Computer bipper ved opstart

Hej!

Da jeg tændte min stationære computer idag, begyndte den at bippe rigtig meget. Jeg har søgt på google, men kunne ikke få hjælp til min Bip-kombination??

Jeg har uploadet den her (http://www.mediafire.com/?mtmzjnzwyqy) der er meget knas, da jeg har optimeret lyden i bipperne.

Mit bundkort er et ASUS P5S-MX SE, hvis det kan hjælpe nogen til at hjælpe mig !

På forhånd tak..!
Avatar billede valbyly Nybegynder
25. juni 2010 - 16:31 #1
Det er svært at høre nøjagtig hvor mange bip der kommer, men som
jeg hører det, er det bundkortet som skal udskiftes.
Men lad os nu hører andres mening.
Avatar billede Toby93 Nybegynder
25. juni 2010 - 16:33 #2
skal der så helt nyt bundkort i ?
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2010 - 16:42 #3
måsker er det dit graffikkort
se under
1 long 8 short

http://www.computerhope.com/beep.htm

m.v.h
Avatar billede valbyly Nybegynder
25. juni 2010 - 16:43 #4
Ja hvis min bedømmelse er rigtig. Det kan ikke svare sig økonomisk at reparere et bundkort. Der følger i øvrigt spam med dit link.
Avatar billede Toby93 Nybegynder
25. juni 2010 - 16:46 #5
kan ikk rigtig forstå hvordan det kan være 8 korte, jeg for det til i alt at være omkring 14 beeps ?? Da jeg havde lyden i Audacity, viste den også 13 hump på lyden, men ved en af dem sad de helt sammen, så i alt 14 beeps ??
Avatar billede valbyly Nybegynder
25. juni 2010 - 16:52 #6
Prøv at tage harddisk og CD/DVD drev fra + eventuel USB for at se, om bios så starter op med samme lyd.
Avatar billede Toby93 Nybegynder
25. juni 2010 - 17:26 #7
hvordan tager jeg de ting fra ?? ^^
Avatar billede valbyly Nybegynder
25. juni 2010 - 17:36 #8
Du tager bare kablerne af.
Avatar billede Toby93 Nybegynder
25. juni 2010 - 17:42 #9
altså når man har taget kabinettet af ?? ^^
Avatar billede valbyly Nybegynder
25. juni 2010 - 17:47 #10
Ja netop. På de fleste kabinettet kan man bare tage den ene side af.
Avatar billede Toby93 Nybegynder
25. juni 2010 - 19:15 #11
er der noget farligt ved det når man ikk har prøvet sådan noget før ??
Avatar billede valbyly Nybegynder
25. juni 2010 - 19:36 #12
Nej det er ganske ufarligt. Du skal bare huske at slukke computeren før du fjerner kablerne. Efter computerens strømforsyning er der kun svagstrøm.
Avatar billede valbyly Nybegynder
25. juni 2010 - 19:38 #13
Her kan du se kablerne til henholdsvis Ide og Sata harddiske.
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm
Avatar billede Toby93 Nybegynder
25. juni 2010 - 21:29 #14
Med farligt mener jeg for computeren, havde tænkt mig at slukke for computeren først :)
Avatar billede Jensen DK Novice
26. juni 2010 - 07:36 #15
Har du mere end 1 ram blok så tag dem ud på skift og prøv at starte op.
Avatar billede Toby93 Nybegynder
01. juli 2010 - 12:13 #16
Nu har jeg lige haft skilt computeren ad, og fandt ud af at når grafikkortet ikke var i, kunne computeren starte op relativt normalt.. Det vil jeg tro betyder jeg skal ud af at have fat i et nyt grafikkort, men kan det betale sig ?? Computeren er fra august 2007?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. juli 2010 - 12:44 #17
Det kan godt betale sig, du kan få grafikkort fra ca. 300,00kr og op, hvormeget vil du ofre?
Avatar billede Toby93 Nybegynder
01. juli 2010 - 13:04 #18
det der er i nu, er et 512GF8600GT(står der på fakturaen), jeg vil gerne have et som kan spille ok nye spil, ved ikk hvor meget jeg vil bruge, da jeg ikk ved hvad et koster ?? Det skal gerne være et der fungere med resten af tingen der er i computeren..
Dette er hvad der står på fakturaen så jeg tror det er de ting der er inden i:
C2-E660-250HD-2GRAM-512GF8600GT,DVDRW
og så er det med vista home premium 32BIT
Avatar billede Jensen DK Novice
01. juli 2010 - 14:02 #19
Hvor mange Watt er din strømforsyning på?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. juli 2010 - 14:07 #20
Dette skulle du kunne anvende er bedre end det du havde, men de fås meget kraftigere og til meget højere priser.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=694990
Avatar billede Jensen DK Novice
01. juli 2010 - 14:10 #21
Her kan du bare gå listen igennem, men din strømforsyning skal kunne trække det kort som du vælger, hvis du ikke tager det jeg linkede til i #20.
http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?s=popularity&nf=%2bspecifictaxonomy:^Hardware|2/Grafikkort|15$&cpath=1-2-15&sp=all
Avatar billede Toby93 Nybegynder
01. juli 2010 - 14:49 #22
mener min strømforsyning er 230 W, er i hvert fald det der står bag på computeren..
Avatar billede Jensen DK Novice
02. juli 2010 - 06:50 #23
Det plejer at står på siden af strømforsyningen inde i komputeren.