Avatar billede mapes7 Nybegynder
27. juni 2010 - 16:53 Der er 7 kommentarer

Formatering af Samsung nc-10

Hej alle eksperter, jeg står i den situation, at jeg gerne vil have formateret min Samsung N¨C10 samt lagt Windows word på den. Er der nogle, der har lyst og mulighed for at hjælpe mig - og hvor meget skal I have for det? Det skal helst være i Københavnsomrpdet. Kærlig hilsen, Maiken
Avatar billede valbyly Nybegynder
27. juni 2010 - 17:54 #1
Nb. husk lige dine åbne spørgsmål.

Nu har du jo ikke noget CD-drev, så det er lidt besværligt at formatere. Men har du brug for at formatere? Du har formodentlig en windows XP Recovery partition ? Så du kan køre en ny windows ind ved, under opstart, at trykke på F10 eller en af de andre F-knapper. Windows word kan du kopiere ind på disken bagefter med en USB-pen, og installere den derfra.
Avatar billede mapes7 Nybegynder
27. juni 2010 - 19:04 #2
Hejsa Valbyly, ok, tusind tak for svaret. Jeg tror nemlig måske jeg har fået virus på den, den bipper nemlig cirka 15 gange, når jeg åbner den og musen følger ikke altid med.

Hvordan lukker jeg mine tidligere spørgsmål, jeg har netop prøvet, men kan ikke se en 'afslut/slet/luk spørgsmål' :-)
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
27. juni 2010 - 19:17 #3
For at lave recovery på Samsungs maskiner (de fleste), så ligger der en partition på harddisken, hvis man trykker F4 ved Samsung-logo under opstart.

Mht. Word, så kan du hente prøveperioden på Microsofts hjemmeside, hvorefter du kan aktivere prøveperioden med den cd-key som du fik med, da du købte Office. Dette gør at du slet ikke skal til at kopiere eller andet...
27. juni 2010 - 19:59 #4
Når du har fået 'Recover' hele baduljen, så straks til WindowsUddate for ALLE opdateringer.
Samme mht (selvfølgelig) dit sikkerhedsprogram.
Samr eftercheck her -> http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

---

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
Avatar billede mapes7 Nybegynder
27. juni 2010 - 20:00 #5
Hej, jeg er enormt taknemmelig for jeres svar, det lyder så nemt, men jeg er ikke ret god til det, så jeg vil stadig rigtig gerne betale en for at en gør det :-)
Avatar billede valbyly Nybegynder
27. juni 2010 - 20:48 #6
Bipper 15 gange når du åbner? Det lyder voldsomt, men det skyldes næppe virus, men måske er der fejl på bundkortet? Hvordan lyder de bip? Ud i en køre? korte eller lange? eller korte og lange. Jeg spørg fordi, der findes en bip kode, som kan bruges til fejlfinding. Jeg bor godt nok i København Valby, men jeg er ikke ekspert.
Avatar billede valbyly Nybegynder
27. juni 2010 - 23:54 #7
Jeg har lige undersøgt det på min lille Lenovo 10" uden CD-drev.
Med et Sandberg All-in-one sæt og et almindeligt CD-drev, som det man sætter i en computer, kører det som havde man indbygget CD-drev. Man kan formatere og installere fra det, over USB.