Avatar billede seamaster Nybegynder
28. juni 2010 - 15:56 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Lokalisering af mails og adresser

Hej.

Ja ikke noget ualmindeligt problem, og har også prøvet, at søge mig ud af det, men uden held.

Min bærbar er gået ned, og jeg har pillet harddisken ud, og nu tilsluttet den til anden bærbar, som alm. eksternt drev.
Så langt så godt.

Problemet er så bare, at lokalisere mine mails og kontakter i Outlook, og overføre dem til den bærbar jeg sidder med nu.
Outlook er installeret på denne computer, så intet problem der.

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg finder dem, og overfører dem til min nuværende bærbar?

Mvh Claus
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juni 2010 - 15:57 #1
Hvilken version af Windows?
Hvilken version af Outlook?
Avatar billede seamaster Nybegynder
28. juni 2010 - 19:56 #2
Det er Windows Vista og Outlook 2007.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juni 2010 - 20:53 #3
Det er .pst og muligvis .pab du skal søge efter: http://support.microsoft.com/kb/287070
Avatar billede seamaster Nybegynder
29. juni 2010 - 00:30 #4
Tak for linket.

jeg følger vejledningen mht. at søge efter pst filer, og skriver *.pst men der findes ingenting.

Jeg har søgt både på recovery drevet som popper op som F drev, og mit gamle C drev, der nu hedder G drev. Men ingen pst eller pab filer findes.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juni 2010 - 00:42 #5
Søger du efter *.pst?
Og medtager du skjulte filer og mapper?

Hvis du har brugt Outlook skal der være en .pst fil......
Avatar billede seamaster Nybegynder
29. juni 2010 - 00:43 #6
Nu lykkedes efter, at den havde søgt meeeget lang tid.
Den ligger under:
brugere\claus\appdata\local\microsoft

men der ikke noget der hedder appdata, når jeg går ind under claus??
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juni 2010 - 00:50 #7
Har du sat den til at vise skjulte filer og mapper i Mappeindstillinger?
Avatar billede seamaster Nybegynder
29. juni 2010 - 13:20 #8
Det hjalp jo gevaldigt, tak for det.

Men nu har jeg ikke bruger rettigheder til at kopiere filen.
Har ellers checket af i fuld kontrol af disken. Hvad mangler jeg at gøre?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juni 2010 - 15:10 #9
Avatar billede seamaster Nybegynder
30. juni 2010 - 09:48 #10
Der sker ikke noget når man trykker på:
'Download TakeOwnerShip her'

'siden kan ikke åbnes'
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juni 2010 - 14:00 #11
Sorry, jeg fik ikke lige tjekket linket.  :-(

Her kommer et link der virker: http://ivault.dk/tips_tricks.php?id=33
Avatar billede seamaster Nybegynder
01. juli 2010 - 09:56 #12
Jeg kan godt installere det, men ikke helt få det til at virke.
Hvis jeg højreklikker på mit G-drev, eller en af mapperne i det, er der intet "Overtag ejerskab".
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juli 2010 - 13:17 #13
Okay, så må vi prøve noget andet......

I Vista er der en "skjult" super administrator account, prøv at aktiver den, og se om ikke du kan få lov til at kopiere filen derfra.

For at aktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv Net user administrator /active:yes
6. Tryk ok

Nu kan superadministrator vælges fra login skærmen.
Prøv om ikke du kan få lov fra den konto.

skriv følgene For at fjerne superadmin funktionen igen.

Net user administrator /active:no
Avatar billede seamaster Nybegynder
01. juli 2010 - 18:14 #14
Jeg bliver stadig nægtet adgang til filen..
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juli 2010 - 18:23 #15
Hmm, prøv selv at søge på Google, du skal ha overtaget ejerskabet på én eller anden måde.
Jeg ved ikke hvorfor det ikke funker hos dig......
Avatar billede seamaster Nybegynder
01. juli 2010 - 18:24 #16
'Vælges fra login skærmen', hvad mener du med det?
Jeg kan kun logge ind som én bruger, den samme som før.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juli 2010 - 18:33 #17
Hmm, det lyder underligt, hvis du har gjort som beskrevet....

Hvis du kigger i kontrolpanelet, kan du så heller ikke se administrator-kontoen?

Kommer der en meddelese når du udfører det jeg skrev:
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv Net user administrator /active:yes
6. Tryk ok
Avatar billede seamaster Nybegynder
01. juli 2010 - 19:56 #18
Har lige prøvet igen, og nej kan ikke se nogen konto udover den vanlige og så en gæst.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juli 2010 - 20:47 #19
Kommer der ikke nogen fejlmelding eller lign. når du prøver at aktivere kontoen i command prompten?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juli 2010 - 20:51 #20
Og du har husket at køre Command prompt som administrator, ikke?
Avatar billede seamaster Nybegynder
01. juli 2010 - 21:02 #21
Jo har jeg.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juli 2010 - 21:14 #22
Okay, det har jeg aldrig været ude for før.

Jeg går ud fra, at når du ikke svarer på om der kommer en fejlmelding, er det fordi der ikke kommer nogen?

Jeg må desværre melde pas her, som sagt har jeg aldrig været ude for det før.....  :-(
Avatar billede seamaster Nybegynder
01. juli 2010 - 22:46 #23
der står:

NET USER
derefter står der noget med 'brugernavn, adganskode og parametre'
men ikke nogen fejlmelding nej.

Har prøvet at kopiere ind hvad der står, men det er vist ikke muligt.
Avatar billede seamaster Nybegynder
01. juli 2010 - 23:55 #24
Så fik jeg endelig dit link med overtagelse af ejerskab til at virke.

Jeg har været inde og overtage ejerskab af mappe og fil, men jeg får stadig meldingen om, at jeg ikke har brugerrettigheder, når jeg er inde i Outlook filen og prøver at kopiere .pst ind.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2010 - 00:08 #25
Forstår ikke helt dette: når jeg er inde i Outlook filen og prøver at kopiere .pst ind

Kan du evt kopiere .pst filen til skrivebordet?
Og så måske bruge import funktionen i Outlook bagefter?
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2010 - 00:10 #26
Altså, ligesom i linket: http://support.microsoft.com/kb/287070

Punktet: Sådan importeres data fra en .pst-fil i Outlook
Avatar billede seamaster Nybegynder
02. juli 2010 - 11:32 #27
Sådan, så lykkedes det sku, pyha :)

Tricket var at gemme det først, og derefter så hente det ind.

Tak for hjælpen!
Avatar billede seamaster Nybegynder
02. juli 2010 - 11:33 #28
Skriv venligst svar, så jeg kan give point.
Avatar billede seamaster Nybegynder
02. juli 2010 - 11:34 #29
Hov det var vist ikke lige meningen, men du kan vel stadig skrive svar, som jeg kan acceptere?
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2010 - 13:01 #30
Velbekomme, godt det funkede til sidst.  :-)

Svar kommer her.