Avatar billede evalon Nybegynder
30. juni 2010 - 11:18 Der er 3 kommentarer

Godt alternativ til Google's lokale søgemaskine?

Hej

Jeg søger et alternativ til Google's lokale søgemaskine (dvs. den søgemaskine, der søger lokalt på en webside). Den skal gerne være (tæt på) lige så god, enkel at implementere (uden programmering), og så ikke koste for meget.

Nogen af jer, der kender til en sådan søgemaskine?

Venlige hilsner

Jesper
Avatar billede Memo-Consult Nybegynder
03. juli 2010 - 22:20 #1
Hvis dit website er Dansk, så er www.ankiro.dk vejen frem, men den koster lidt. Ellers er Lucene er udemærket alternativt, dog er den ikke udviklet specielt til det danske sprog, som ankiro er.
Avatar billede evalon Nybegynder
15. juli 2010 - 09:21 #2
Hej

Tak for forslaget om Ankiro. Jeg har talt med dem, men deres løsning lader til at være til mere omfattende websider end dén, jeg arbejder på. Prisen er også for høj - i størrelsesordenen 40000 for en virksomhedsløsning og ~6000 for en løsning til en ikke-kommerciel webside (hvilket denne webside er).

Den skal også være beregnet til det danske sprog, så ...

Men tak for inputtet.

Venlige hilsner

Jesper
Avatar billede mikaelch Novice
15. juli 2010 - 14:14 #3
site søgning giver vidste flere sider på http://dk.altavista.com/ end det gør på google