Avatar billede craft Nybegynder
30. juni 2010 - 19:47 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Clone ny computer - hvordan?

Jeg regner med snart at investere i en ny computer, og når jeg får den vil jeg gerne oprette et image af harddisken så den er let at genskabe.

Er der nogen der kender et GRATIS program, der kan klare det?

Og på hvilket medie opbevarer man sådan et image? Jeg går ud fra, det end ikke kan være på en dvd.
Avatar billede spijon Nybegynder
30. juni 2010 - 19:57 #1
Der findes massere af guides på nettet ang. dette kig fx: http://www.youtube.com/watch?v=0mAE92s-YJ8
Avatar billede mrtn Nybegynder
30. juni 2010 - 20:27 #2
GParted er et open source program:
http://gparted.sourceforge.net/
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2010 - 20:29 #3
snyde-simpelt i brug
http://www.macrium.com/

jeg ville tage den gamle harddisk, og sætte i en usb-enhed, så den kørte som ekstern drev på den nye. Så kan du klone, og derefter bruge den gamle disk til backup - og samtidig skrotte den gamle maskine uden at der ligger data på.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juni 2010 - 21:52 #4
Hvis din nye pc bliver win7 så ligger værktøjet parat
Du går i kontrolpanel sikkerhedskopiering og gendannelse
Og trykker i venstre side på opret en systemafbbildning og når du vælger det spørger den om det skal være på DVDér eller en server eller en anden enhed her kan du vælge USB Harddisk.
det har jeg gjort og det virker.
Avatar billede craft Nybegynder
04. juli 2010 - 22:44 #5
Jeg regner med at den får Win 7, så det lyder super, poko1. Smid et svar, så er der popint.

mrtn og claes57, I skal ikke snydes for point, så smid et svar.
Avatar billede mrtn Nybegynder
04. juli 2010 - 22:53 #6
Svar
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2010 - 09:44 #7
bare hold mig ude...
Avatar billede poko1 Ekspert
05. juli 2010 - 09:50 #8
Ok. :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
05. juli 2010 - 09:50 #9
Ok. :-)