Avatar billede Nederby91 Nybegynder
03. juli 2010 - 14:39 Der er 6 kommentarer

HJÆÆÆÆÆÆLP - HVORDAN FJERNER JEG SKRIVEBESKYTTELSEN ;) ?

Jeg håber der er en der har lyst til at hjælpe.

Jeg har en SanDisk - imageMate USB 2.0 Reader/writer, som jeg kan bruge til at overføre musik og billeder over til mit memorycard til min samsung corby mobil. Da jeg fik den gik det fint med at overføre, men lige pludselig kunne jeg ikke overføre noget, eller slette nogen filer - den bliver nemlig ved med at skrive at disketten er skrivebeskyttet ? :/ og har virkelig prøvet alt for at få den fjernet men intet hjælper.

så håber der er en der kan hjælpe mig trin for trin hvad jeg skal gøre. Jeg har windows 7 bare så i ved det ;)

tak på forhånd.
kh Camilla.
Avatar billede Rebjorn Nybegynder
03. juli 2010 - 14:50 #1
Højreklik filen du gerne vil slette, gå ind i Indstillinger, Tryk på Tabben 'Generelt', og fjern hakket i 'Læs kun' eller 'Read-only' hvis det er på engelsk.

Hvis det ikke virker, så prøv at genstarte din computer, og slet det igen. Det kan være at filen du har liggende kører på computeren, og så vil den ikke slettes.
Avatar billede crazysnap Seniormester
03. juli 2010 - 18:05 #2
På mange nye hukommelseskort er der en lille "kontakt" som kan aktiveres der gør dit hukommelseskort er skrivebeskyttet. Så en anden mulighed er at dit kort har sådan en kontakt og at kontakten er blevet aktiveret på en eller anden måde. Så prøv (også) at tjek dit kort og se om den har en lille kontakt der kan slås til og fra (søg eventuelt på nettet efter det)...
Avatar billede Nederby91 Nybegynder
03. juli 2010 - 18:54 #3
Altså mit problem er at jeg ikke kan overføre musik til mit kort - for så er det den skriver det er skrive beskyttet. og så sys jeg også det virkede underligt man ikke kunne slette de filer der lå på. men jeg vil bare gerne vide hvordan man fjerner skrivebeskyttelsen..

men tak for jeres svar. :)
der er ikke nogen knap :/
Avatar billede valbyly Nybegynder
04. juli 2010 - 00:54 #4
Avatar billede valbyly Nybegynder
04. juli 2010 - 01:11 #5
Går ud fra at du har prøvet at formatere den, Måske har problemet noget med nedenstående at gøre?

SanDisk Cruzer Enterprise Secure USB Flash Drive Hacked

with 3 comments

Less than 24 hours after reporting that Kingston's secure USB flash drives have been hacked, it appears that SanDisk's secure USB flash drives have been hacked as well. According to SanDisk, they have "recently identified a potential vulnerability in the access control mechanism" for their Cruzer Enterprise series of flash drives. Given that access control is literally the key to any secure environment, it seems safe to interpret this as the "corporately correct" way of saying that SanDisk Cruzer Enterprise devices have a security hole.

This calls to mind a previously detailed SanDisk Cruzer Enterprise secure USB flash drive vulnerability.
Avatar billede Nederby91 Nybegynder
05. juli 2010 - 23:31 #6
nej det er ikke sådan en jeg har - navnet står oppe i mit spørgsmål ;)

men tak for svaret - har fundet ud af det. den var vidst gået i stykker så har været oppe og få en ny ;)