Avatar billede Skillzmize Nybegynder
05. juli 2010 - 08:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Pc kan ikke gå på nettet

Jeg skal lave en pc, som ikke kan gå på nettet ude ved ejeren. Den går fint på nettet her hos mig, uden jeg skal røre en finger..

Ude ved ejeren, kan den godt komme ind på routeren på 192.168.1.1, men kan ikke komme videre fra den. Han har en bærbar, som godt kan gå på nettet. samme kabel og port på routeren er brugt. Routeren er en tilgin, leveret af Bredbånd Nord.

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
05. juli 2010 - 08:32 #1
Tjek DNS
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
05. juli 2010 - 08:35 #2
Dns, på routeren?
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
05. juli 2010 - 08:36 #3
Nej på den computer ..

at du ikke er kommet til at sætte en forkert DNS op på den
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
05. juli 2010 - 08:36 #4
Eller dns servicen på pc'en, dns indstillingerne på pc'en? Vil du uddybe?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
05. juli 2010 - 08:37 #5
Niks, den står til at modtage automatisk.. Har osse prøvet med forskellige åbne dns-addresser.. duer heller ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2010 - 08:37 #6
Formoder der er forsøgt at slukke router, og lade den genstarte?
Nogle ting retter sig når man gør dette.
På nogle routere er der også en reset knap der gør det samme.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
05. juli 2010 - 08:39 #7
Har ikke prøvet at tage strømmen fra den, nej..
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2010 - 08:52 #8
Som jeg forstår det her spørgsmål så lyder det mest som om det er internetforbindelsen eller routeren fra Bredbånd Nord der er noget galt med.

Kunne det ikke også være at routeren er beskyttet på at den kun vil lade bestemte MAC-adresser få adgang til internettet? Og altså at den ligenu er sat op til kun at lade den bærbare computers MAC-adresse få adgang?

Hvis dette er tilfældet kan dette i hvert fald ændres i routerens opsætning...

\Dan
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
05. juli 2010 - 08:53 #9
Det kan da godt være dannielsen.. Tjekker jeg lige op på :)
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2010 - 10:58 #10
Hvad skriver den med en ipconfig i dos promt??
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2010 - 10:59 #11
og det er selvfølgelig ude hos ejeren
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
05. juli 2010 - 12:23 #12
Den får en ip-addresse fra routeren.

Så det er som det skal være.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
06. juli 2010 - 08:21 #13
Det var Bredbånd Nord der havde fejlkonfigureret routeren. Den havde nogle helt skæve dns-adresser, og hos Bredbånd Nord havde de fået oplyst den forkerte mac-addresse på routeren.

Kan i ikke deles om pointene? :P
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2010 - 12:19 #14
Jeg behøver ikke point!

Men fedt det kom til at virke så...

\Dan
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
07. juli 2010 - 09:01 #15
Kan i andre ikke bare lige komme med et svar hver, så i kan få en slat point :)
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
08. juli 2010 - 09:45 #16
Jeg er før blevet beskyldt for ikke at ville give mine point til dem der er kommet med et svar.

TorbenVeise og 220661, vil i komme med et svar, så i kan få jeres point?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2010 - 08:47 #17
Svar kommer her (lidt forsinket)