Avatar billede riis80 Praktikant
10. juli 2010 - 20:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til router, men ingen internet

Hej

Jeg har nogle venner som har et problem med deres stationære. Det skal på nettet via en trådløs forbindelse, og det kan sagtens komme på routeren, hvor den får ip 192.168.1.100 og standart gateway 192.168.1.1. Men der er ikke forbindelse til internettet. Husets 3 bærbare har ingen problemer. Jeg har forsøgt men en anden modtager, men samme resultat.
Jeg kom på nettet via en mobil usb nøgle, så den kan komme på internettet, men ikke via routeren.

Nogen der har nogle forslag til hvad der evt er galt. Pc'en kører forresten xp, som de øvriger computere.

p.f.t.
Avatar billede skau Nybegynder
10. juli 2010 - 21:33 #1
Har du fået DNS server også ?
Ellers prv at sætte et par manuelt feks.

Kan du pinge eksperten.dk på ip sådan her:
ping  91.102.90.153
Avatar billede lzs Nybegynder
11. juli 2010 - 00:26 #2
Hvordan er dit setup? hvad er foran routeren?
Avatar billede riis80 Praktikant
12. juli 2010 - 11:17 #3
Der er ingen DNS. Og kan heller ikke pinge eksperten.dk

De har TDC som udbyder, og den er routet ud via en router fra kommunen hvor hun er ansat, og den må jeg desværre ikke få lov at pille i, af sikkerhedsmæssige årsager.
Avatar billede riis80 Praktikant
12. juli 2010 - 12:46 #4
Hjalp forøvrigt heller ikke at indsætte dns adresser.
Avatar billede riis80 Praktikant
15. juli 2010 - 07:53 #5
Lukker