VBA kode til at kopire værdier i mange excel filer til en samle excelfil.
Indtil videre har jeg nedenstående kode som kan kopire celle A1 i det åbne regne ark og indsætte dem i en andet excel fil ved navn "anden".Er der nogle som ved hvordan man skriver en kode som åbner alle excelfiler i en mappe, og kopire f.eks. celle A1 ind i excel-filen "anden"
Dvs. den skal åbne alle filerne i en angivet mappe, hvor der kopires celle A1 ind i filen "anden". Og hver gang den har kopiret skal den næste kopiring være på næste linje i regnearket "anden".
F.eks._______________
Der er 3 excelfiler i en mappe på c drevet.
Der står i excelfil
nr. 1: A1 står der 155
nr. 2: A1 står der 177
nr. 3: A1 står der 135
Så skal der i excel arket "anden" stå
A1 155
A2 177
A3 135
________________
Så koden skal åbne alle filerne i en angivet mappe. Kopire ind i filen "anden" og hoppe ned på en ny linje for hver kopiring
Sub COPYCELL()
Dim wbk As Workbook
Range("A1").Copy
strSecondFile = "S:\S3ASE\ingen_ekstranet_adgang\Intern Information\Intern Information\ASE\anden.xls"
Set wbk = Workbooks.Open(strSecondFile)
With wbk.Sheets("MyDate")
Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
False, Transpose:=False
End With
End Sub