Avatar billede skindbeni Nybegynder
21. juli 2010 - 13:16 Der er 3 kommentarer

Installering SQL Server 2008 Management Studio Express på Windows 7

Hej.

Jeg har downloadet

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=08e52ac2-1d62-45f6-9a4a-4b76a8564a2b

Kan det passe, at det er selve SQL Server installationen jeg åbner? Og ikke et stand-alone program?

Jeg har SQL Server 2008 Express installeret i forvejen.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
22. juli 2010 - 01:19 #1
Jep det er installationen, du skal installere Management Studio førend du kan bruge det.
Avatar billede skindbeni Nybegynder
22. juli 2010 - 10:53 #2
Og problemet er, at jeg ikke kan finde noget om Management Studio i installationen :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
22. juli 2010 - 11:08 #3
Det lyder da anderledes end normalt... Når du bli er spurgt om du vil tilføje til eksisterende eller tilføje, så skal du vælge den instans som du vil tilføje til.. typisk noget med <computernavn>\SQLEXPRESS ... Tryk next nogle gange så kommer du til hvilke componenter di vil installere, her vil nogle være "greyed out", men der vil også være et som hedder Management Studio..