Avatar billede old-faithful Praktikant
23. juli 2010 - 19:59 Der er 1 løsning

Flette felter med makro og bogmærker?

PROBLEMET:

Det lyder forholdsvist simpelt, men jeg er ikke en ørn til VBA, så jeg håber nogen kan hjælpe:

Jeg har en flettefil (txt-fil) der indeholder nogle flettefelter og benytter semikolon som separator (";").

Jeg kunne godt tænke mig en makro der først læser flettefilen. Hvis der herefter findes et bogmærke i Worddokumentet, der hedder det samme som flette-navnet, skal indholdet af bogmærket erstattes med de tilsvarende fletteoplysninger.

Er der nogen der kan lave noget kode, der kan opnå dette? Jeg vil helst undgå at skulle benytte Words egen flettefunktion.

EKSEMPEL:

Flettefilen ser f.eks. sådan ud:

    Navn;Adresse;Postnummer;
    "Bob";"Vejen 1";"1234";

Worddokumentet indeholder f.eks. et bogmærke (eller evt. et CTRL+F9-felt) der hedder "Adresse". Makroen skulle da erstatte bogmærket "Adresse" med data fra flettefilen, i dette tilfælde "Vejen 1".
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. oktober 2010 - 13:28 #1
Lukker.