Avatar billede eskeman Nybegynder
23. juli 2001 - 13:50 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Lyddæmpning

Hejsa.

Jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med støjdæmpede systemer (Silent Systems & Noise Control).

Jeg har selv kig på det komplette sæt fra Noise Control, men jeg ville gerne se det i praksis før end jeg ligger 2500 kr. Er der nogen, der ved hvor man kan se det demonsteret?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
23. juli 2001 - 13:52 #1
NC\'s sæt har jeg \"hørt\" (hehe) i brug -jeg synes det er ret fantastiskt.
Avatar billede lazz-the-leader Nybegynder
23. juli 2001 - 13:52 #2
Prøv at spørge dem der sælger sættet om du kan få en demo  !
Avatar billede eskeman Nybegynder
23. juli 2001 - 13:56 #3
Til jelzin101:

Hvad mener du med \"hørt\"?

Til lazz-the-leader:

Det er ikke muligt at få en demonstration af sættet hos webconsult, som er dem der sælger det billigst.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
23. juli 2001 - 14:00 #4
hørt det i brug og det larmede ikke ret meget - altså \"hørt\".... :)
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 14:05 #5
Det er utroligt så lidt det larmer!!
Avatar billede eskeman Nybegynder
23. juli 2001 - 14:14 #6
Jeg har tænkt mig følgende udstyr:

Noise Control Midi Tower med 235 W strømforsyning (1500 rpm) og støjdæmpende plader i kabinettet.
Silverado 50 MkII køler.
Noise Control Harddisk ophæng.

Pris ca. 2500 kr.

Jeg har følgende computer:
Athlon 1 GHz Thunderbird
Soltek KAV-75
512 MB PC-133 ram
40 GB Western Digital 5400 rpm
Innovision GeForce 2 MX 32 MB ram
Asus DVD-drev 12x

Hvad siger I? Lyder det som en god ide?
Avatar billede tumlehund Nybegynder
23. juli 2001 - 15:48 #7
Jeg kan varmt anbefale et NC kabinet med harddiskeramme(r) og Køler(e).

Jeg købte først et Midi ATX, og har senere købt et Big ATX kabinet.

Du skal være opmærksom på flg:
- en HD-ramme optager en 5.25\" plads, hgvilket betyder at i et MIDI ATX, optager HD\'en 1 plads, DVD-drevet en anden plads, og du har således kun 1 plads tilbage til en ny HD/CD-ROM/BRÆNDER el.lign. Overvej evt. BIG ATX (har også gummifod)?
- Hvis du kører AMD/GeForce skal du overveje at investere i en 350W strømforsyning, da disse ting er specielt strømslugende...!
- Om du skal investere i en Silverado eller ej, er mest et spørgsmål om du vil overclocke. Ellers kan du overveje een af de kølere (som også er NOGET billigere).

Der er INGEN tvivl om, at du bliver tilfreds med dit NC udstyr - det er alle pengene værd!!!
Avatar billede tumlehund Nybegynder
23. juli 2001 - 15:51 #8
...forresten... jeg kan se du har vlagt en 5400 rpm HD... Når nu du er igang med at spendere, hvad så med at overveje en IBM HD? F.eks. en 40GB 60GXP 7200 RPM ATA/100 2MB CACHE... De er både meget støjsvage, og performer virkelig godt! (ja, jeg har selv nogle stykker...:-))
Avatar billede eskeman Nybegynder
23. juli 2001 - 16:00 #9
Til tumlehund:

Tak for dit svar!

Med hensyn til brugt 5.25\" plads, så kan jeg vel godt sætte en ekstra harddisk i, bare uden harddisk ramme, ik?

Jeg kører kun med en 235 W strømforsyning nu, så har jeg vel ingen grund til at skifte til en større, eller hvad?

Silverado\'en skulle bare være ekstra støjsvag, eller tager jeg fejl?

Nej, jeg har ikke også råd til en ny harddisk...
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
23. juli 2001 - 16:42 #10
Jeg synes du skal gennemføre det ordentligt, når du nu vil have et NC system. Jeg gjorde nemlig det du lige selv har forslået med, at sætte en HD i en almindelig ramme og det lamer altså lidt mere, så er det jo dumt at købe rammer er til de andre HD.
Du skal købe et Server tower(purple FEDE!!) eller et big tower som tumlehund skriver.
Avatar billede tumlehund Nybegynder
23. juli 2001 - 17:02 #11
For at tage det sidste først:
OK, jeg troede det var en liste over hardware, som du skulle ud og købe... :-))

Jeg kan ikke rigtig se nogen steder hos hverken Webconsult eller NoiseControl, hvor meget Silerado \"larmer\". Jeg kan dog se, at den kører med 1300 omdrejninger som standard, så den kan ikke larme så frygteligt meget.... Jeg var selv lidt betænkelig ved at købe den fordi:
1) Den er MEGET stor og passer ikke til alle kabinetter.
2) Hvis man vil flytte sin computer skal den afmonteres.
3) Den er dyr...
4) Jeg skulle ikke overclocke
En god køler er dog ikke at foragte, så køb den dog... :-)

Mht. strømforsyning, så kan det godt være at dit system fungerer fint med en 235W, men hvis du agter at proppe flere ting i computeren, kan det være, at du lige pludselig kommer til kort. Hvis du vælger et Midikabinet er der selvfølgelig grænser for hvor meget du kan proppe i det, og du kan derfor nøjes med den standard 300W strømforsyning, der kommer med kabinettet.

Du kan skam sagtens sætte en HD mere i Midikabinettet, uden at bruge en ramme. MEN!!!... så ryger ideen ved at have brugt alle de penge på et støjfrit kabinet! Sagen er, at når du spænder en HD fast i kabinettet, så forplanter HD\'ens rystelser i hele kabinettet... Jeg vil STÆRKT fraråde dette - så hellere ofre 200 kr. mere på et større kabinet fra starten. Trust me... de er godt givet ud!!! Nå, men dette kan du jo afprøve ved først at montere din HD på selve kabinettet, og så bagefter flytte den ind i HD-rammen...

Rigtig god fornøjelse!!! :-)))
Avatar billede eskeman Nybegynder
23. juli 2001 - 19:19 #12
Tak for hjælpen.

Jeg tror, at jeg køber mig et Big ATX kabinet og en harddiskramme, men venter lidt med køleren (det er mange penge, for noget jeg måske ikke har behov for).

8-)
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 20:22 #13
tak for point!