Avatar billede ballegaarden Nybegynder
25. juli 2010 - 11:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

W3C validerings fejl

Da jeg har nogle fejl i mit dokument har jeg prøvet at tjække det med W3C værktøjet. Der får jeg nogle fejl jeg ikke lige kan grade og få rettet, er der en der kan hjælpe mig?

Line 60, Column 18: there is no attribute "LANGUAGE"
<script language="javascript" type="text/javascript">

Line 356, Column 51: there is no attribute "TARGET"
…ass="c33" href="betaling.html" target="_blank=" onclick="window.open('betaling…

You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute. If you received this error when using the <embed> element to incorporate flash media in a Web page, see the FAQ item on valid flash.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2010 - 11:59 #1
Du fjerner bare  language="javascript"
Og hvis du vil bruge frames skal din doctype være til frames - ikke strict. Men du kan også ignorere den, da det er uden betydning i praksis.
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
25. juli 2010 - 13:44 #2
Supert det virkede, så har jeg kun en fejl - har du et forslag til den sidste så vil jeg blive glad
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2010 - 14:42 #3
Hvad er problemet?
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
25. juli 2010 - 15:02 #4
Ja det er ved at give mig grå hår i hovedet, flere end jeg har i forvejen :-)
jeg klarede den sidste fejl ved at slette linjen (kunne indvære den)
Nu er alt godkendt igennem W3C valideringen. Men men det virker stadigt ikke, hvis man bruger andre programmer end Win Explorer. SUK

Det er en bestillingsformular der bruger php og jeg får mails fint, men kun hvis der bruges Explorer, alle andre forsvinder ud i den blå luft.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2010 - 16:32 #5
W3C kigger ikke på den javascript kode du har - hvis du har nogen.

Der kunne gemme sig noget gammel kode, der ikke virker længere. Måske. Rent gætværk.
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
25. juli 2010 - 19:15 #6
Findes der et sted på nettet hvor man kan tjække sin side for script fejl? For når jeg kikker efter fejl i mit brogram ligger der fejl andre steder end i selve scriptet, så jeg er forvirret.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2010 - 19:30 #7
Ja, eksperten.dk - det kræver bare vi får et link til siden :))
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
25. juli 2010 - 21:24 #8
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2010 - 22:04 #9
Jeg kan ikke se du har et felt med id="alt1" - men du bruger det med getElementById
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2010 - 22:04 #10
Jeg mener:  id="ialt1"
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
25. juli 2010 - 23:04 #11
Den har jeg også lige fundet
Jeg har lige renset den for alt det som W3C lavede, så er det noget mere overskueligt
Så se den sidste: http://www.ballegaarden.com/kurv1.html
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2010 - 23:10 #12
Der er stadig lige den med "ialt1"
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
25. juli 2010 - 23:39 #13
Der var du hurtig, skulle lige slette og oploade.
Har lige testet med Firefox og skidtet virker stadigt ikke
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2010 - 23:57 #14
Du har et meget mystisk <a>-tag rundt om din button "Send"
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
26. juli 2010 - 00:06 #15
JU-BIIII der var den, nu virker det - tusind tak for hjælpen - hvor har jeg ledt efter den fejl længe.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2010 - 00:12 #16
Det er fint. Ved du hvad - næste gang jeg kommer forbi Ballegården, så dytter jeg lige - ik'?

Nej, spøg til side - jeg kommer faktisk på Ulkærvej 5-10 gange om året på vej til og fra noget familie.