Avatar billede ramapetersen Nybegynder
28. juli 2010 - 23:01 Der er 7 kommentarer

Hvordan får man sine drev til at kunne læse en program cd igen...?

Jeg kan ikke få mine drev til at læse en disk med programmer.
Jeg har frakoblet dem og genindsat dem begge for at se, om de ville læses ind igen og på den måde virke, men nej. Jeg må på eet eller andet tidspunkt være kommet til at foretage mig noget, som har bevirket deaktivering af både drev D og E.
De virker fint som brændere, og musik cdér kan nemt læses. Det er kun når jeg skal have et nyt program ind, eller som nu, hvor jeg har en del film fra dvd recorder til redigering.
Beskeden popper altid op: Indlæg en disk i drevet...!
Jeg har forhørt mig forskellige steder, men får hver gang en hovedrysten som svar.
Maskinen er ikke så gammel, og der kom nye drev på sidste år.

Med venlig hilsen
Ole P.
Avatar billede silvah Nybegynder
28. juli 2010 - 23:23 #1
Nu skal jeg overhovedt ikke lyde klog, men har du mulighed for at se den disk med programmer du har? Altså inde i (Denne computer = XP - Computer =Vista/7)?
Avatar billede ramapetersen Nybegynder
28. juli 2010 - 23:36 #2
Jeg har ikke mulighed for at se indholdet, da beskeden siger, at drevet er tomt.
Avatar billede silvah Nybegynder
28. juli 2010 - 23:39 #3
Hmm To sekunder. Må lige google engang. Har engang læst om en der havde samme problem.
Avatar billede ramapetersen Nybegynder
29. juli 2010 - 00:13 #4
Nå, nu bliver det da en lille tand for underligt. Power DVD vil godt læse filerne på en skive. Ellers vil intet andet åbne den.
29. juli 2010 - 06:13 #5
Velkommen til E. ...

Vi må så gætte os frem til under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

http://support.microsoft.com/gp/cd_dvd_drive_problems

PS: Du har lagt et IT spørgsmål under en NON-IT kategori; måske ikke lige det smarteste...
Avatar billede ramapetersen Nybegynder
29. juli 2010 - 07:36 #6
Mit system er XP..

og nej, det var måske ikke lige det smarteste at lægge spørgsmålet under NON-IT... det tænkte jeg ikke lige på sent igår aftes, da dette desuden er mit første besøg i dette forum.
Avatar billede ramapetersen Nybegynder
29. juli 2010 - 08:16 #7
OK, så er problemet løst.
Jeg skulle naturligvis blot ind i mappeindstillinger, finde drevet og sætte det til igen at foretage sig den rigtige handling (afspil) ved indsættelse af et medie.
Der er mange muligheder hér, men hvis man som jeg lige nu vælger windows media player går man ikke helt galt i byen, og min maskine virker atter helt som den engang plejede.

Iøvrigt er det soleklart den samme aktion ved afspilning uanset system. Logikken er ens.

Men tak for jeres svar...

Med venlig hilsen
Ole P.