Avatar billede maxhardcore Nybegynder
04. august 2010 - 14:21 Der er 3 kommentarer

HP PSC 1315 - grøn farve i stedet for sort

Hejsa.

Svigermor har fået printer (HP PSC 1315 - all in one) for et stykke tid siden og den har aldrig været brugt.

Printeren er sat op, de to farvepatroner (sort og 3 farvet) er isat, men når vi forsøger at printe kommer udskriften ud med grøn farve i stedet for den sorte.

Hvad kan være galt?
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
04. august 2010 - 14:27 #1
Glemte at fortælle, at lampen i "kontroller blækpatron" blinker på trods af, at begge er helt nye og korrekt isat...
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2010 - 15:32 #2
Er patronerne kalibreret. Det gøres i toolbox for printeren, så den udskriver de rigtige farver.
Dog synes jeg det er mærkeligt den skriver grønt????
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. august 2010 - 22:24 #3
Hvad hvis du går ind i driveren og "tvinger" den til kun at printe ud i sort/hvid?

Printer du et farvebillede, er det meget normalt at sort ikke laves med den sorte patron, men med en blanding af de øvrige farver - og har du ikke nok af den ene farve, vil du få grønt (jeg kan ikke huske min børnelærdom - andre kan nok regne ud om det er blå eller rød der mangler :-).

At der blinkes, er jo en tydelig indikation på at noget er galt. Hvad siger udløbsdatoen på patronerne? - de kan jo sagtens være løbet på dato, og dermed delvist udtørrede... - og under alle omstændigheder vil en ny patron, såfremt den ikke er købt for flere år siden, være moden til en bytning på garanti.

Men i hvert fald udtørring af noget farve er helt oplagt - så må du se på blinkene, hvad printeren tolker for noget udtørring.