Avatar billede emoduldk Praktikant
09. august 2010 - 11:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

VPN kompatibelt?

Hej jeg har en bærbar med Windows 7 PRO. Den vil jeg lave opkobling til en server med via VPN.

Serveren har Windows XP 2002. Skulle der være nogle problemer med at tilgå denne maskine via VPN??
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
09. august 2010 - 21:38 #1
ja for det findes ikke
Avatar billede emoduldk Praktikant
10. august 2010 - 08:28 #2
Kan du ikke komme med et lidt mere uddybende svar???
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
10. august 2010 - 16:33 #3
ja
Server og windows xp, er ikke det samme, eller er det måske fordi du mener at det er server hardware.
XP 2002 er der ikke noget der hedder, med mindre du mener noget med build nr.
Hvis der er server du mener, så er det Windows Server 2003.
Hvis der er Windows XP kan den ikke være VPN server, jeg vil dog ikke afvise at der findes noget 3part til det.
En Server 2003 eller Server 2008/R2 kan være VPN server for dig, enten med IPSEC, PPTP eller L2TP og til dette kan du bruge MS indbyggede VPN klient
Avatar billede emoduldk Praktikant
10. august 2010 - 16:56 #4
Men uanset windows version på serveren kan jeg så connect hvis bærbar køre med windows 7. Regner med jeg bruger Cisco VPN client?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
10. august 2010 - 21:42 #5
Hvis du vil bruge Cisco klient, så skal du jo have en PIX, ASA eller vpn Concentrator. Så  kan du oprette forbindelse til den og afhænig hvordan den er konfigureret så kan du få adgang til dine enheder bagved
Avatar billede emoduldk Praktikant
11. august 2010 - 08:13 #6
Takker - og jeg går ud fra det så er totalt ligegyldigt hvilket styresystemer som ligger på server og bærbar?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
11. august 2010 - 16:37 #7
nej det er det ikke, for exempelvis Home Edition er det ikke muligt at logge på med RDP
Avatar billede emoduldk Praktikant
11. august 2010 - 21:16 #8
Nu bliver det langhåret :).

Jeg kan sige at en anden maskine (bærbar) allerede logger på server. Den har XP Pro installeret.

Den nye bærbar har Windows 7. Hvis maskinen med XP pro kan, så kan den nye med Win7 vel også?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
11. august 2010 - 22:08 #9
ja hvis ikke det er Home
Avatar billede emoduldk Praktikant
18. august 2010 - 17:27 #10
Tak for hjælpen