Avatar billede tlw Nybegynder
20. august 2010 - 09:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Add reg key vha. RunOnce i regedit

Hej.

Jeg prøver at tilføje nogle regnøgler til RunOnce, så den kører andre Regnøgler når den restarter.

fx.
reg add "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce"  /v "SCCMfil1" /t REG_SZ /d "reg add \"HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard" /v "InitialKeyboardIndicators" /t REG_SZ /d "2" /f"" /f

Jeg har hørt, at man skal indsætte et \ foran " 2.gang man skriver reg add
fx. /d "reg add \" <- bemærk det ekstra backslash foran gåseøjnene.

Dog skriver den bare, at jeg har for mange parametre eller at funktionen er ukendt.

Nogen som kan gennemskue hvad der går galt?
Avatar billede Vandreren Novice
20. august 2010 - 12:29 #1
Dette virker hos mig:

reg add HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce  /v "SCCMfil1" /t REG_SZ /d "reg add HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard /v "InitialKeyboardIndicators" /t REG_SZ /d "2" /f"" /f
Avatar billede tlw Nybegynder
23. august 2010 - 14:51 #2
Jeg fandt faktisk løsningen vha. dit indlæg og en kollega.
Der skal 2 backslash'es ind. Et ved hvert gåseøje.

Fx.  \"InitialKeyboardIndicators\"

Jeg har så sat linjen sådanne op:

reg add HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce /v "SCCMfil1" /t REG_SZ /d "reg add \"HKU\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard\" /v \"InitialKeyboardIndicators\" /t REG_SZ /d "2" /f"" /f

Men smid et svar. Du har fortjent point :)
Avatar billede Vandreren Novice
23. august 2010 - 15:01 #3
Jeg er glad for at kunne hjælpe dig.