Avatar billede Readii Nybegynder
24. august 2010 - 16:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Studerende skal bruge ny printer

Hej.

Jeg påbegynder et nyt studie på universitetet her om en uges tid. Da jeg sidst begyndte fandt jeg ud af at det ville være en god investering at købe en laserprinter. Jeg droppede imellem tiden ud, og fik aldrig købt en, men står og skal bruge en nu. Jeg regner med at printer omkring 80 sider om ugen, og har derfor læst mig frem til at man burde investere i en laserprinter.
Dog så ved jeg ikke så meget omkring dem, så ville vide om der var nogen der kunne anbefale en forholdsvis billig laserprinter, men som også kan det der forventes af den. Prisniveauet omkring 1000 kr er acceptabelt.

Håber at der er nogen med erfaringer der kan anbefale mig en god laserprinter.

VH

Readii
Avatar billede swiatecki Novice
24. august 2010 - 17:22 #1
Jeg er rigtig rigtig glad for min Brother HL-2035, det er dog kun en s/h printer.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2010 - 17:39 #2
du skal vælge en s/h printer - farve er mega-dyrt i toner.
Brother er billige i drift, og denne kan du koble på router (med kabel), og tilgå den over dit net. Den kan også kobles direkte på (fx hvis du har den med til eksamen).
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2010 - 17:39 #3
Avatar billede Boejle Nybegynder
24. august 2010 - 18:17 #4
Hmm er det helt forkert at stille et par spøtsgmål når nu dette ikke er min tråd?

s/h hva står det for?

Er der nogen former for vedligeholdelse af en laserprinter? Hvis ja, varierer den så fra mærke til mærke?

Tænkte disse svar måske osse ville være relevante for trådstarter...?
Avatar billede Boejle Nybegynder
24. august 2010 - 19:58 #5
Hehe. Må indrømme jeg vist lige var lidt langsom der! s/h må være sort/hvid :)

Men vil stadig gerne vide hvor ofte man skal købe "blæk" til en laserprinter og om pris osv. varierer fra mærke til mærke.
(Jeg står selv og skal til at købe en printer)
Avatar billede Readii Nybegynder
24. august 2010 - 21:54 #6
Jeg ved desværre intet om det, men vil egentlig også gerne høre svaret på spørgsmålet. Og hvor mange toner og dippedutter skal man købe til sin printer?
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. august 2010 - 08:17 #7
Brother printeren  i #3 kan du se ca forbruget af toner/ tromle under forbrugsstoffer  (ca 1500 sider for toner 12000 for tromle) - forvent lidt mindre ved dem der monteret fra start.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2010 - 10:07 #8
generelt er toner til at betale - forbrug pr side er lavt.
Tromler er ofte ret dyre - jeg plejer at vælge at udskifte hele printeren på det tidspunkt.
På min gamle printer var tromlen (pga bla alder) dyrere end ny tilsvarende printer.
Avatar billede Boejle Nybegynder
25. august 2010 - 14:44 #9
Damn nu er jeg forvirret. Man kan vist godt høre jeg aldrig har haft printer og slet ikke laserprinter før!

dette produkt er fundet under toner men der står tromle. vil det sige at hvis jeg køber den printer så skal jeg ikke købe dette produkt når den er tom for toner?
http://www.befro.dk/shop/brother-tromle-til-9950p.html
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2010 - 15:09 #10
toner er farven - det er http://www.befro.dk/shop/brother-tn-2110-7205p.html
og den skiftes ret enkelt.

Tromlen skiftes sjældent (dit link) og den får du næppe brug for i printerens levetid.
Avatar billede Boejle Nybegynder
25. august 2010 - 15:20 #11
Ok nå ku simpelthen ikke finde det :)

men så vidt jeg lige kan regne ud så er det da meget billigere at købe tromlen! hvis tromlen kan klare 12000 print og koster under det dobbelte... og toner kun kan klare 1500 og alligevel koster en hel del... man oplever da ikke at tonerne "tørrer ind" går jeg ud fra?

men hehe vi har gang i to tråde os to :D
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2010 - 15:48 #12
toner er farven - den skal du bruge.

tromlen er 'noget mekanik' der skal til for at farven kan hæftes til papiret - og det mekanik bliver også slidt - bare ikke så hurtigt.

printer er ved levering født med en alm tromle (til 12000) og toner til nogle hundrede sider, så du skal altid have en ekstra toner på hjemme (du løber tør en lørdag aften hvor opgaven skal leveres senest mandag kl 7:55)
Avatar billede Boejle Nybegynder
25. august 2010 - 16:27 #13
Ok så fattede jeg det endelig! Tak for det :)
Men hmm. virker sku lidt dyrt synes jeg. Jeg troede laserprinter var meget billigere end blækprinter. Men det er det måske osse, bare ikke nær så billigt som jeg troede. Men sku godt jeg fik opklaret det! Ellers havde jeg købt en tromble uden grund :O
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2010 - 16:44 #14
jeg mener - i grove træk - at sideprisen er tæt på 10øre - mod ink-jet 50øre. Og afhængig af brug af printer kan det for den enkelte variere meget (fotoprint på inkjet bliver meget dyrt - det er bedre med online-fotoprint hvis man laver mere få print).
Avatar billede Readii Nybegynder
26. august 2010 - 00:11 #15
Jeg takker mange gange for jeres indlæg, super spørgsmål og svar der er blevet stillet og givet. Nu vil jeg mene at man ved det der er at vide :)

Claes57, kan du ikke bare skrive et eller andet som svar, hvis du gerne vil have pointene, de er velfortjent :)?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2010 - 11:00 #16
bare drop et svar selv...
Avatar billede Readii Nybegynder
26. august 2010 - 13:35 #17
Endte med at købe http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/21600/s_product/HL2150NZW1 - mange tak for den gode hjælp :)