Avatar billede julianp89 Praktikant
26. august 2010 - 11:22 Der er 3 kommentarer

Advanceret brug af kvadratrod

Håber nogle experter i Excel kan svare på dette spørgsmål:

Jeg skal have sat Saldometoden ind i excel, og jeg synes ikke jeg kan finde ud af at sætte den op ordentligt.

selve formlen står her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Depreciation#Declining-balance_method_.28or_Reducing_balance_method.29
Avatar billede superanden Nybegynder
26. august 2010 - 11:32 #1
Matematisk set så er kvardratroden af x = x^(1/2)

Hvis du så vil have den n'te rod så er det bare x^(1/n).
Avatar billede anedi Ekspert
26. august 2010 - 11:54 #2
Hvis du har varens originale værdi i celle C2, og varens nuværende værdi i celle G2 og endelig år i celle b2, så burde nedenstående formel virke.

=1-(G2/$C$2)^(1/B2)
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2010 - 16:12 #3
Nu ved jeg ikke hvad du præcist mener med:

"Jeg skal have sat Saldometoden ind i excel, og jeg synes ikke jeg kan finde ud af at sætte den op ordentligt."

Taler vi om saldometoden efter dansk skattelovgivning eller hvad? Er det en oversigt over afskrivningsforløbet for et givet aktiv (driftsmiddel, bygning) du ønsker eller??

Hans