Avatar billede alexanderan Nybegynder
26. august 2010 - 14:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASP-problem med databasekald

Jeg skal hive data ud af en database til en indkøbskurv i en webshop.
Har uden problemer fået lavet siden som lægger data i indkøbskurven, men det er når det skal trækkes ud der volder mig problemer.

Min kode:

sql = "select * from shoppingcart where 'brugerid' = '" & unikid & "'"
response.write (sql)
rs.open sql, cn, adOpenDynamic, adLockReadOnly, adCmdText
set rs = cn.execute(sql)
brugerid = rs.fields("brugerid")
ting = rs.fields("ting")
stoerrelse = rs.fields("stoerrelse")
antal = rs.fields("antal")
pris = rs.fields("pris")

do until rs.eof
response.write "<b>" & ting & "</b>" & " - " & stoerrelse & " - " & antal & " - " & pris
rs.movenext
loop

Den kommer med fejlmeddelse:
ADODB.Field error '800a0bcd'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.
på linie 30, som er brugerid = rs.fields("brugerid")

Håber der er en klog person derude der vil hjælpe mig med mit ptoblem.
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2010 - 15:05 #1
Dit recordset er tomt og derfor får du fejlen - hvis du ikke er sikker på om dit recordset indeholder data så pak det ind i en if;

if not rs.eof Then
  'din kode
else
  'fejl
end if
Avatar billede alexanderan Nybegynder
26. august 2010 - 15:31 #2
Problemet er at der er data i min database, ingen tomme felter.
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2010 - 15:47 #3
Det er meget muligt men dit recordset er stadig tomt og det er det der er det afgørende - det må altså betyde at ingen poster stemmer overens med din variabel unikid i din SQL.
Avatar billede alexanderan Nybegynder
26. august 2010 - 16:02 #4
unikid er taget direkte fra sessionid for at identificere de forskellige brugeres varer i databasen.

Kaldet ser sådan her ud med en response.write:
select * from shoppingcart where 'brugerid' = '886355802'
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2010 - 18:13 #5
så skal din SQL måske bare hedde

sql = "select * from shoppingcart where brugerid = '" & unikid & "'"

Det er svært at se nogen umiddelbart forklaring - men du bør i hvert falf altid pakke mulige fejl-scenarier ind som foreslået i #1.
Avatar billede alexanderan Nybegynder
26. august 2010 - 21:39 #6
Utroligt at det var intet mindre end det der skulle til.

Jeg takker og bukker :)
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2010 - 00:04 #7
svar :)