Avatar billede Skoven Praktikant
30. august 2010 - 15:14 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Flytte fastnet nummer til mobil

Hej eks.

Er lige ved at undersøge noget for min mor.
Hun har nemlig stadig sin gamle fastnet tlf. som hun betaler MEGET for - og stort set ikke bruger. Hun vil gerne beholde fastnet nummeret, som hun vist har hos TDC.
Jeg har googlet lidt på emnet om at flytte sit fastnet nummer til mobil, men har ikke fundet det helt store (de fleste artikler er fra 2008 og handler om Sonofon der ville tilbyde noget viderstilling). Nogle selvskaber tilbyder denne viderstilling (som selvfølgelig os koster pr. måned).
Er det muligt at flytte nummeret helt til mobil, og hvilke selvskaber gør evt. det?

Brug venligst kilder hvis i skriver noget.

På forhånd tak.
Avatar billede leif Seniormester
30. august 2010 - 15:30 #1
Fx. 3 tilbyder at man får sit fastnet nummer med over, men kun som andet nummer, dvs. at du får et mobilnummer og hvis en ringer på fastnet nummeret ringer den blot på mobilen. Så vidt jeg er orienteret er det ikke en viderestilling eller rettere det koster ikke andet end de 49,- de tager for at du et fastnet nummer tilknyttet.
Avatar billede Skoven Praktikant
30. august 2010 - 15:43 #2
Okay :) Det er vist det samme som TDC selv tilbyder - som jo egenligt er en viderstilling.
De 49,- er så pr. måned ikke?
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2010 - 16:33 #3
hvis du opretter den hos fullrate beholder du dit nummer
telefoni koster 50 kr om måneden
hvorfor det hos tdc koster 89 kr - det er samme firma er noget af en gåde

http://www.fullrate.dk/

der står lidt om det her

http://www.fullrate.dk/privat/ny_kunde/

m.v.h
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2010 - 17:23 #4
sonofon har det stadig - men selskabet er købt af telenor, så søg på dem.
Hvis det er en ISDN-linje, så fortolker tdc lovet meget bogstaveligt - det er ikke en analog linje, og ikke omfattet af overflytning. Man skal derfor (hos tdc) få linjen flyttet til analog, og det koster en del + man bindes i 6 mdr (skal i hvert fald betale abonnement i 6 mdr + ændringsgebyr).
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2010 - 17:30 #5
tdc - det er viderestilling (duet), og du skal stadig betale dit fastnetabonnement - det slipper du for hos telenor.
Avatar billede Skoven Praktikant
30. august 2010 - 18:10 #6
Okay... det lyder lidt som en jungle :)
Hvad ville i gøre hvis i bare ville beholde fastnetnummeret til mindste pris? Skifte til Telenor, blive hos TDC eller?
Avatar billede larsen45 Juniormester
30. august 2010 - 18:28 #7
Hvis jeg var dig grey_wood, så ville jeg helt klar droppe TDC, de har de dyreste priser på markedet.

Og alle de rygter om at de har den bedste dækning holder ikke mere, jeg kender flere som ikke kan bruge tdc på deres mobil og det er vel og mærke hjemme hos dem selv.

Og hvis du har kigget på f.eks. telmore så kan du heller ikke flytte dit fastnet nummer derover, den service har de ikke, og ja det er også under tdc.

Så 3 eller telenor ville være en mulighed, eventuelt telia.

Men ellers er der kun 1 vej, det er at droppe fastnet nummeret helt. og få oprettet et nyt som er tæt på det gamle nummer.

Idag kan stort set alle teleselskaber, finde et nummer som ligner de sidste 4 sifre, og gerne skulle gøre det nemmere at huske fra det gamle.

Men er helt problematikken, at der skal spares penge, så er der kun 1 vej, og det er at få et ny telefon nummer, for den anden overflytnings løsning bliver for dyr i længden.

Du skal tænke på, at hvis du, og eventuelt resten af familien for samme teleselskab kan i for helt ned til 29 kr om måneden snakke gratis i op til 48 timer pr. md. igennem mobil telefoni. Så det var også værd at kigge nærmere på. Så slipper man nemlig for minut afregning og ekstra udgifter.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2010 - 20:08 #8
jeg ville prøve, om telenor kunne overtage tdc's fastnetnummer. Hvis tdc ikke vil, så drop fastnetnummer helt.
Avatar billede Skoven Praktikant
01. september 2010 - 23:30 #9
Okay... jeg bringer det videre til mutter :)
tak for hjælpen.
Dem som vil have point smider lige et svar ;)
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2010 - 07:35 #10
ok

forbrugerombudsmanden burde have kigget på det her marked for længe siden
Avatar billede leif Seniormester
02. september 2010 - 09:20 #11
Jeg ville som de andre omtaler vælge at flytte nummeret enten til 3 eller en af de andre som tilbyder det og derfor forlade TDC.

Jeg kender flere som har valtgt at flytte deres nummer med over, men som regner med at fx. 1 til 1½ år efter opsige sit Fastnet nummer og derefter kun have sit mobilnummer tilbage. Grunden til dette er at folk så nok har vænnet sig til at der altid bliver ringet til dem fra Mobilnummeret.