Avatar billede funguy Nybegynder
31. august 2010 - 12:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søg - via tilføjelse til adressen?

Hej,

Jeg har en .xml-fil som jeg får vist i en browser. Dette betyder, at jeg kan se en pokkers masse informationer - og jeg ville gerne kunne hoppe til et bestemt sted i dokumentet ved eks. at tilføje noget ekstra adressen til .xml-fil adressen. Da jeg desværre ikke har den store forstand på xml, ved jeg derfor ikke om det der skal tilføjes noget ...filnavn.xml?find=søgeord eller andet, hvilket jeg håber nogle af Jer kan hjælpe med? :)
Avatar billede Bamma Nybegynder
31. august 2010 - 12:46 #1
der findes forskellige sprog der kan hjælpe dig med at løbe igennem xml filer.
Prøv at kigge på xslt, det er relativt nemt at arbejde med.
http://www.w3schools.com/xsl/default.asp
linket er en guide til det, hvis du vil gøre dig et forsøg med det :)
Avatar billede funguy Nybegynder
02. oktober 2010 - 19:30 #2
Giv et svar så får du point.
Avatar billede funguy Nybegynder
22. september 2011 - 22:12 #3
Ingen svar = ingen point. Jeg lukker sagen.
Tak for hjælpen dog. :)