Avatar billede jarret Nybegynder
31. august 2010 - 15:30 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Flere domæner

Hej

jeg er ved at udvide min danske side - hvemkommer.dk - til flere lande og vil derfor gerne anvende flere domæner til samme webhotel, hvilket mn nuværende udbyder, one.com ikke understøtter.

men hvem så?

og hvem kan anbefales? - driftsikkerhed, support etc. Jeg er indstillet på at det jo nok kommer til at koste lidt mere end de ca 11 kr jeg slipper med nu :).

håber i kan hjælpe
/kristian
Avatar billede audiotribe Nybegynder
31. august 2010 - 16:08 #1
Hej Kristian,

Jeg bruger, og er yderst tilfreds med Surftown!

/ Thomas
Avatar billede thesnoop Nybegynder
31. august 2010 - 16:47 #2
Benyt one, de har Live Support 24/7 , og det koster kun 11,-kr pr. md.
Meget billigere, og de hjælper gerne med små spørgsmål omkring opsætning.. Surftown tager op til 48- 3 dage bare at forflytte et domæne til deres server, hvorimod, det tager 1time til 24 timer hos one.com...
Meget bedre system...

Benyt dette link, kopiere op i din browser ;) så jeg kan få lidt provins til min nye side også:

http://clk.tradedoubler.com/click?p(15400)a(1781957)g(17332210
Avatar billede thesnoop Nybegynder
31. august 2010 - 16:48 #3
Benyt one, de har Live Support 24/7 , og det koster kun 11,-kr pr. md.
Meget billigere, og de hjælper gerne med små spørgsmål omkring opsætning.. Surftown tager op til 48- 3 dage bare at forflytte et domæne til deres server, hvorimod, det tager 1time til 24 timer hos one.com...
Meget bedre system...

Benyt dette link, kopiere op i din browser ;) så jeg kan få lidt provins til min nye side også:

http://clk.tradedoubler.com/click?p(15400)a(1781957)g(17332210
Avatar billede jarlsen Nybegynder
31. august 2010 - 17:12 #4
Syntes helt klart du bør kigge på www.unoeuro.com - det er billigere og bedre end one.com, syntes jeg i hvert fald.
Avatar billede kimtheman Novice
31. august 2010 - 18:40 #5
Hvad er det lige du ikke får fat i thesnoop, når jarret starter med at skrive
" hvilket mn nuværende udbyder, one.com ikke understøtter"

For One understøtter ikke flere domæner til samme webhotel thesnoop
http://www.one.com/da/support/faq/kan-jeg-have-flere-domaener-til-samme-webhotel
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
31. august 2010 - 20:52 #6
Tag et kig på www.liberohost.com

Lav et webhotel og derefter skriv i deres support eller en mail til dem at du vil have mere plads en deres standard tilbyder.

PS. det er gratis
Avatar billede kimtheman Novice
01. september 2010 - 00:03 #7
Nu handler det jo ikke om mere plads, men om flere domæner på 1 webhotel.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
01. september 2010 - 16:12 #8
ved det men der hører også gratis add-on domains med...så
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
01. september 2010 - 23:35 #9
Unoeuro spiller max.

Jeg har 15 domains liggende pt og deres panel til at tilføje nye domains med er nemt, når man har sat sig ind i det.

Jeg har et helt almindeligt abonnement til næsten ingen penge.

De gange jeg har haft tvivl om noget og sendt en ticket, er der kommet svar i løbet af kort tid (ca 1 time) hvilket jeg synes er ok
Avatar billede Onlinemarketing Nybegynder
02. september 2010 - 01:54 #10
Er der tale om brug af flere domæner til samme tekstindhold? Hvis det er tilfældet skal du kun bruge en viderestilling fra et domæne til et andet med en 301 redirect funktion, herved undgås duplikeret indhold.

Nogle steder kan det gøres med DNS alene.

Læs mere om dette her http://www.onlinemarketing.dk/duplicate-content.html
Avatar billede jarret Nybegynder
02. september 2010 - 18:38 #11
Hej

tak for de mange svar. jeg kigger på de forskellige bud.

ja det drejer sig om samme side men forskellige sprog. Det er mit site - hvemkommer.dk - jeg er ved at udvide foreløbig med en engelsk version.

har alle tekster i et array og planen er så at sætte en sprog variabel afhængigt af hvilket domæne der anvendes.

up4this.com eller hvemkommer.dk

men det kan ikke bare være en url forward da jeg skal have en fuld url med variabel værdiger.

skal jeg så ikke have mulighed for to domæner til webhotellet?
Avatar billede mikaelch Novice
07. september 2010 - 10:53 #12
hvor stabil server skal det ligge på og hvilken pris klasse , har du i budgette
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
19. september 2010 - 14:15 #13
Hvis du vil være så venlig at skrive når du har fundet en løsning, og hvilken

Hilsen Cyberman29
Avatar billede :-) Novice
22. september 2010 - 19:51 #14
Du kan på min webhotel oversigt finde flere udbydere hvor du kan hoste mere end et domæne på samme webhotel.

Bemærk at oversigten er for de billigste løsninger. På flere af hotellerne kan du altså godt have flere domæner end der er angivet i tabellen, men det kræver en dyrere løsning.
Avatar billede jarret Nybegynder
29. november 2010 - 18:07 #15
det blev surftown
Avatar billede Michael_Maardt Nybegynder
07. januar 2011 - 10:46 #16
Jeg har netop for nogle uger siden skiftet fra one.com, hvor jeg med flere domæner har været i flere år, til www.meebox.net. Den største forskel er IKKE pengene, men at jeg har cPanel kommandocentral (styrer let MySQL databaser og brugere) og let 1-click installation af masser af open source programmer.

Jeg har 10 addon domains for 20,- pr md eller (meget snart har jeg brug for det) 20 addon domains for 50,- pr md.

Unge fyre, der vil vise, at Webhotel kan laves anderledes end de store drenge. Jeg støtter dem
Michael, www.knowware.dk