Avatar billede pedersen66 Praktikant
01. september 2010 - 10:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

id3 tag karaokefiler

jeg har ca 100.000 karaoke filer jeg bruger i mit mobile diskotek.
jeg er ved at rydde op i alle dupletterne (pyha)

Mit problem er at der i mange filer er byttet rundt på titel - kunstner-album - osv. er der nogle der kender et pogram der virker og er let at bruge (helst på dansk).
og som ikke laver rod i samspillet mellem mp3 filen og CDG filen.

Promlemet med nogle af filerne er også at der ikke står hverken titler eller nummer men kun et filnavn, nogen løsning på dette problem ?????

kører alt mit karaoke i winamp

Det samme gør sig gældende med alle mine musik filer jeg bruger i Itunes de ligger også i et syndigt rod.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2010 - 11:38 #1
ved ikke, om det kan med karaoke-filer - men min opskrift er
daglig brug: winamp - der retter jeg også mp3-tags.
Når nye filer skaffes, så importerer jeg dem lige i real-player først - den kan nemlig omdøbe filerne så de navngives ud fra mp3-tags (de felter, jeg har valgt). Herefter importeres de i winamp, og er klar til brug.
Avatar billede pedersen66 Praktikant
02. september 2010 - 09:58 #2
karaoke filerne er en mp3 fil og en cdg fil der arbejder sammen men jeg ved ikke hvordan :( jeg kan se i detaljer at der ikke er id3 (mp3-tags) på cdg filen, så om det bare er mp3 filen der skal omdøbes er jeg ikke helt klar over.

ved du hvorledes de 2 filer arbejder sammen ????
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2010 - 11:01 #3
cdg indeholder vel bare tekst og timer for hvornår de enkelte ord skal vises. Men det er nok ikke smart at omdøbe mp3-filen uden også at omdøbe cdg'en - og jeg ved ikke om realplayer kan det. Har ikke selv karaoke (kan heller ikke synge).
Avatar billede pedersen66 Praktikant
01. november 2010 - 12:47 #4
nå ingen løsninger på det skidt.